menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie heeft er een oplossing

Ga naar meest recente reactie

Boerke

Boerke

Al meer dan een week vliegen er 2 kwikstaartjes tegen het raam. Zoals jullie zien hebben wij er al lintjes aangehangen en toch komen ze nog terug. We hebben al langs de binnenzijde 'pluchen' diertjes(hond en kat) voor het raam gezet en nog doen ze het.
Heeft er al iemand dit ook voorgehad en wat heb je dan gedaan? Zou niet graag hebben dat ze zich doodvliegen tegen het raam.
Een oplossing is: Ons venster open zetten zeker maar dan staat er binnen de kortste keer een nest in ons bed(Hm,Hm)

Allemaal Beestjes

donderdag 10 mei 2012 - 20:38
Boerke

Boerke

Zelfs van op een meter aan de binnenzijde kan ik een foto nemen. Schrik hebben ze in geen geval. Elke dag moeten we de ramen kuisen.

Allemaal Beestjes

donderdag 10 mei 2012 - 20:40
Boerke

Boerke

Soms komen ze in grote snelheid af dat ik mijn hart vast hou. Eerst hoorden we altijd kloppen en dachten dat onze buur aan het verbouwen was. Maar toen we boven kwamen stonden we toch versteld. Nog iets. Ze nemen steeds dezelfde venster.
Ik weet dat ze onder het dak nestelen en ons raam is juist onder het dak. Misschien denken ze hier binnen te geraken.
Ik heb al gezien dat sommigen klevers in de vorm van vogels op hun venster plakken . Zou dit helpen bij kwikstaartjes?

Allemaal Beestjes

donderdag 10 mei 2012 - 20:45
Bombycilla

Bombycilla

kwikstaarten verdedigen hun territorium heel fel,deze ziet zijn eigen spiegelbeeld en wil deze verjagen,alleen het weghalen van het spiegelbeeld helpt,bv door er een laken voor te spannen
vrijdag 11 mei 2012 - 11:49
Gehenna

Gehenna

Idd. Laken voorhangen.
vrijdag 11 mei 2012 - 15:22
LauraK

LauraK

Hier heb ik zo'n silhouet van een roofvogel tegen de ramen hangen:
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 11 mei 2012 - 15:42
Boerke

Boerke

Ja, die had ik ook al zien hangen op vensters. Ik zal dat eens proberen.
zaterdag 12 mei 2012 - 12:19
Esem

Esem

Plak voorlopig het venster af met een mat doorschijnend iets,zodat je nog licht binnen krijgt, maar dat de vogels hun spiegelbeeld niet meer kunnen zien.

Dan wel aan de buitenkant,anders heeft het geen nut, want dan blijft de weerspiegeling bestaan.

Gr E.
zaterdag 12 mei 2012 - 13:07
Boerke

Boerke

Ik denk dat zij het opgegeven hebben. Ze vliegen nog rond in de tuin. Mijn vrouw had aan de binnenkant wit papier voorgedaan met felle kleuren(opschriften).
maandag 14 mei 2012 - 13:12
Esem

Esem

Meer moet dat niet zijn,als de vogeltjes het opgegeven hebben is het probleem opgelost.

Gr E
maandag 14 mei 2012 - 20:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon