menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Konijnenpels mogelijkheden

Ga naar meest recente reactie

BartDR

BartDR

Hallo iedereen,

Een vriend van mij werkt op de luchthaven van Zaventem.
Zijn job is de tarmak vrijhouden van wilde dieren.
Zoals geweten gebeurt dit door schieten.
Er leven ontelbaar veel konijnen daar en dagelijks worden er een pak afgeschoten.
Nu heb ik gevraagd of hij wat konijnen kon meebrengen (gratis dagvers konijn, stoem om dat te laten liggen).

Ik vroeg me af of ik iets met de pels van de konijnen kon doen?
Beenwarmers van maken of iets anders?

vrijdag 4 mei 2012 - 16:52
olijfboom@mediterra plants

Olijfboom@mediterra plants

Ocharme de konijntjes, dierenbeulen
vrijdag 4 mei 2012 - 18:40
minouke

Minouke

die pelsen moeten behandeld worden denk ik tegen haarverlies, ook om het mals te houden.
Leder wordt gelooid, zal ook moeten met pels.
vrijdag 4 mei 2012 - 20:39
corrielat

Corrielat

Wat is tarmak, ik heb gegoogeld en kan het niet vinden,
vrijdag 4 mei 2012 - 21:41
BartDR

BartDR

Tarmak is de landingsbaan waar de vliegtuigen opstijgen en landen.

Niks dierenbeulen, dieren worden zowizo afgeschoten en ipv dat ik er opeet vliegen ze in een grote afvalcontainer.
zaterdag 5 mei 2012 - 08:42
corrielat

Corrielat

Bart ik kan je geen ongelijk geven,
zelf lust ik geen konijn,
vroeger moesten we konijn eten, die we zelf gevoerd en vertroeteld hadden,
Dat koste vele tranen, dus voor mij geen konijn,
Maar als de beestjes toch geschoten moeten worden om redenen die ik niet ken
zou ik zeggen, opeten,
in de container gooien is eten vernietiging!!!!!!
In tijden dat er nog mensen omkomen van de honger.....kan niet.
Zo denk ik er over,
en dierenbeulen????? dat zijn degene die dieren bewust mishandelen, zoals plofkippen, kistkalveren,
en mestvarkens in veel te kleine kooien, en ga zo maar door.
als ik het fout zie,

dan hoor ik het wel.
zaterdag 5 mei 2012 - 08:51
minouke

Minouke

of ganzen hun lever volproppen...

Maar op de landingsbanen hebben ze veel last van konijnen, raar dat die dieren daar zo veel zitten, rondom zijn er genoeg velden toch.
Vogels hetzelfde, erg gevaarlijk ook.
Maar dan zetten ze valkeniers in om ze weg te jagen.

Nee, vind ik ook geen dierenbeulen... zou wel waar zijn moesten ze vallen zetten.
Dat vind ik dieren doen afzien! en dan zou ik aan die mensen kunnen afschieten si!

Maar zomaar de pels gebruiken, denk niet dat dat zal houden, heb ik hierboven al gezet waarom ik dat denk.

zaterdag 5 mei 2012 - 09:01
olijfboom@mediterra plants

Olijfboom@mediterra plants

toch vind ik het niet kunnen er zijn andere middelen om konijnen te verjagen. het is wel denk ik de goedkoopste manier ze afschieten, typisch belgie.
zaterdag 5 mei 2012 - 11:01
corrielat

Corrielat

Hoe zou jij het doen?
heb je eengoede tip?
zaterdag 5 mei 2012 - 11:02
cetinel

Cetinel

toch vind ik het niet kunnen er zijn andere middelen om konijnen te verjagen. het is wel denk ik de goedkoopste manier ze afschieten, typisch belgie.



nou.....ga jij als een gek elk konijn dat daar in de buurt zit wegjagen?? welke andere doeltreffende manieren zijn er dan die ook nog een snel en doeltreffend zijn??

afgezien daarvan zal de vacht niet loslaten als het niet behandeld word,wel krijg je gewoon een keiharde lap met haar op.
dus hoe ze dat precies doen dat weet ik niet,ook moet je rekening houden dat het vel zeer snel bederft(leest rot) en dus vliegen(en hun maden) aantrekt.
der zal vast wel een middel voor bestaan,maar ik weet dus niet wat.
wat ik wel weet is dat vroeger bij mijn schoonouder(schapenboeren) als er een schaap werd geslacht het vel daarvan met heel veel zout werd bestrooid omdat dat het bederven ervan tegenhield(stinken!!) dat werd dan in de zon te drogen gelegd,en eens droog rook da nie meer(ja wel naar schaap nog )maar omdat ze het vel zelf verder niet behandelden werd dat dus gewoon heel hard,ze vonden dat niet erg ,want ze legden dat dan gewoon op de grond als kleedje bij de deur of aan het bed...
zaterdag 5 mei 2012 - 11:44
olijfboom@mediterra plants

Olijfboom@mediterra plants

kijk maar eens op URL GEBLOKKEERD
er zijn maatregelen genoeg, maar het kost geld. Belgie is niet meteen het diervriendelijkste land he.
zaterdag 5 mei 2012 - 17:51
corrielat

Corrielat

kijk maar eens op URL GEBLOKKEERD

Waar en wat zie ik dat/daar?
zaterdag 5 mei 2012 - 19:47
BartDR

BartDR

er zijn inderdaad diervriendelijkere methoden beschikbaar.
Deze methoden zijn geschikt voor, laat ons zeggen, een kleine familie uit je tuin te verjagen.
Ik spreek hier over een kolonie van +- 1000 konijnen en miss zelfs meer.
Idd er zijn velden naast de luchthaven waar ze kunnen zitten, en geloof me vrij daar zit het ook vol.
Er zijn zo veel konijnen, zo weinig natuurlijke vijanden, zo enorm veel vrijheid en voedsel dat ze zich exponentieel kunnen voortplanten.

begrijp me niet verkeerd, dieren doodschieten, gwn om ze dood te schieten vind ik niet kunnen maar hiermaa redden ze wel elke dag duizende mensenlevens.
Stel je eens voor dat een grote boeing met 400 passagiers op volle snelheid landt en dan over konijnen rijdt. Banden ontploffen en vlieger stort zich te pletter.
400 man dood.

Ik ga gwn in op de opportuniteit om gratis, verse konijnen te krijgen.
De prijs van vlees is tegenwoordig zo duur en, naar mijn mening, niet echt goed van kwaliteit (pak nu ons varkenvlees, zit meer water in dan vlees?).
zondag 6 mei 2012 - 01:21
Paronoto

Paronoto

Konijn met pruimen of "op z'en bordelees"....of gewoon met ajuinsaus...Laat maar komen die konijnen Hier zijn ze allemaal opgevreten door de vossen....ook een plaag en niet zo lekker als konijn.
maandag 7 mei 2012 - 20:53
corrielat

Corrielat

Ik geloof zeker dat het gezonder is dan al het opgefokte vlees,
jammer dat ik het niet lust,
maar voor degene die het wel lusten,
smakelijk eten

niets fouts aan, is mijn mening.,
deze beestjes worden gewoon tijdens hun eten of rennen af geschoten,

ik zou niet willen weten wat er met beesten gebeurt voor ze in het slachthuis belanden.
maandag 7 mei 2012 - 21:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon