menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ongedierte op mn spar

Ga naar meest recente reactie

popula

Popula

Hallo iedereen,
Ik heb een probleem met ongedierte in mijn spar. Ik weet niet wat het is en hoe ik het kan verwijderen. Heb een paar foto's genomen en hoop dat iemand mij kan helpen. Bij voorbaat dank.

Allemaal Beestjes

vrijdag 17 juni 2011 - 11:50
popula

Popula

Ik heb ook nog een mooie foto waar je goed kan zien dat ze het leven uit de naalden van mijn spar zuigen.

Allemaal Beestjes

vrijdag 17 juni 2011 - 12:07
Jeannette1

Jeannette1

Hai Popula,

NIETS aan doen A.U.B., dit zijn larven van het Lieveheersbeestje, neem maar een kijkje op de volgende link.

http://is.gd/PtccYP
Groetjes, Jeannette
vrijdag 17 juni 2011 - 12:17
thijsdegraaf

Thijsdegraaf

Het is de larve van het Veelkleurig Aziatisch lieveheersbeestje (Harmonia axyridis). Deze is ingevoerd om in de tuinbouw de luizen te bestrijden. Ze hebben zich zeer snel over heel Europa verspreid. De kevers hebben allerlei kleuren en verschillende aantallen stippen.
Het is een geduchte concurrent van onze inheemse lieveheersbeestjes.

Ik zie insecten zelden als ongedierte. Zelfs luizen hebben een functie als voedselbron voor heel veel andere dieren.
Veel bladhaantjes en snuitkevers houden woekerende planten in toom. Maar als dat toevallig onze tuinplant is.... is dat wat vervelend.

Thijs
vrijdag 17 juni 2011 - 13:17
popula

Popula

Dan moet ik toch een andere oorzaak zoeken voor de verslechterende staat van m'n spar, misschien spint?
Ik zal deze beestjes tenminste lekker laten zitten..
Dank je wel voor jullie commentaar.
vrijdag 17 juni 2011 - 14:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon