menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kippen met dikke poten

Ga naar meest recente reactie

hekske

Hekske

Hallo,

Is er iemand die mij kan zeggen wat onze kippen mankeren ?
Zij krijgen precies extra schubben op hun poten en hebben er precies echt wel last van.
Ik dacht dat ik ooit ergens gelezen heb dat dit om parasieten ging ?

Als iemand iets weet ... graag.
Liefst een natuurvriendelijke oplossing.

heel erg bedankt
dinsdag 13 juli 2010 - 12:25
hekske

Hekske

dank je wel
Ik ga onmiddellijk eens kijken

dinsdag 13 juli 2010 - 13:41
York

York

Heel simpel te handelen. Koop een goedkopen slaolie en dep de pootjes met en watje rijkelijk in. Na een week ongeveer zullen de schubben loslaten. Herhaal de behandeling tot alle schubben afgevallen zijn
vrijdag 16 juli 2010 - 21:46
hekske

Hekske

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden
vrijdag 16 juli 2010 - 22:51
cetinel

Cetinel

om hoeveel kippen gaat het??
om eenmalig of hooguit 2 keer de poten te moeten behandelen doe je best dit:
eerst repen stof(katoen,bijvoorbeeld van een oud laken)van ongeveer drie cm breed en 40 lang scheuren of knippen,die stroken knip je aan een kant in de heflt in zo een tien cm deze dienen om later vast te binden.
eerst de kippen een tiental minuten met hun poten in een warm dettolbadje zetten(dit dood de mijten)
daarna de poten dik insmeren met vaseline en dan inwikkelen met de repen stof,(vooraf de repen ook even insmeren met vaseline )ook tussen de tenen gaan
als de reep stof op is bind je het vast door de uiteinden die je ingeknipt hebt aan mekaar te binden(zoals men vroeger zwachtels verbond,voor de tijd van de pleisters etc)hiermee je kippen 2 dagen laten lopen...na 2 dagen zwachtels verwijderen en alle vuiligheid en schubben komen mee.
dan hoef je niet elke dag met olie in de weer......
maandag 19 juli 2010 - 20:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon