menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Muggenlarven

Ga naar meest recente reactie

Karintje

Karintje

Wat kan ik doen tegen muggenlarven?
Het krioelt rond de vijver en de gevel van ons huis zit "vol", Jakkie!!!!

Help, help, help.....

Grtz,
Karin
dinsdag 6 juli 2010 - 09:03
cee

Cee

Volgens de link
http://www.xs4all.nl/~taalbr/aanschafmuggen.html
moet je meer vissen in je vijver steken om de larven op te eten, libellen aanschaffen om de muggen op te jagen en alke dag BBQ'en want muggen zitten niet graag in de rook.

Voor de rest kruiden die fel ruiken zoals kattenkruid (nepeta), citroenella, catalpa en een notelaar in je tuin zetten.

Maar anders moet je zelf maar eens gaan kijken op de site
dinsdag 6 juli 2010 - 11:01
Karintje

Karintje

Heej Cee,

alvast bedankt voor je antwoord

Heb ondertss alles met de tuinslang "bewerkt", de waterval non-stop opgezet ( kwestie van stromend water) en tot nu toe is het nog stil!

In onze vijver zit het max aan vissen, libellen vliegen op en aan en wat de BBQ betreft, tja we hebben er 1tje op gas dus minder rook......

Zal eens gaan neuzen op die site en nogmaals thx!

Grtz,
Karin
dinsdag 6 juli 2010 - 11:18
jumperke

Jumperke

Vangen en mee gaan vissen LOL.

jerko
zondag 11 juli 2010 - 23:04
lanne

Lanne

ik begrijp het niet helemaal : muggenlarven zitten toch alleen in het water ! van het moment dat ze uit het water zijn , dat zijn het al muggen .Ben je zeker dat het muggenlarven zijn ? tik eens muggenlarven in op google en kijk eens naar afbeeldingen . Hoe zien ze eruit ? kan je eventueel een foto plaatsen voor alle duidelijkheid?
groetjes
Lily-Anne
maandag 12 juli 2010 - 07:49
Karintje

Karintje

Hoi LylAnne,

Ik ken helemaal niets van muggenlarven. Ik heb, voor ik deze topic gezet heb eens op google gekeken en de beestjes die hier op de muren enzo zitten lijken daar verdacht veel op

http://eigenwijzetuin.be/wp-content/2008/05/muggenlarve2.jpg

Ik hoop dat bovenstaande link werkt, want zo zien ze er uit; iets kleiner, iets 'witter en iets meer doorzichtig.....

Alvast bedankt voor je antwoord,
Karin
maandag 12 juli 2010 - 13:39
lanne

Lanne

Die muggenlarven komen echt alleen in water voor hoor - kan je zelf eens een foto maken van jouw " muggenlarven " en hier posten ?
Als het niet lukt om de foto hier te plaatsen , stuur ze dan eens naar mij :
[email protected] dan zal ik ze voor u proberen te plaatsen
groetjes
Lily-Anne
dinsdag 13 juli 2010 - 08:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon