menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe zie ik het verschil tussen eitjes van lieveheersbeestjes en van bladluizen

elecrictears
dinsdag 8 juni 2010 - 13:49
Pieter

Pieter

Hoi,
Bladluizen leggen zelden uitjes, enkel op het einde van het seizoen om te overwinteren. Deze periode zullen ze in principe al levendbarend zijn. Dus ik vermoed dat je uitjes van het lieveheersbeestje hebt vernietigd.
In elk geval, beide foto's die je toont zijn eitjes van het lieveheersbeestje. Sommige websites bevatten onwaarheden en gebruiken zelfs foto's van andere sites.
Herken je de foto op deze deense site?
http://plante-doktor.dk/bladluseng.htm
dinsdag 8 juni 2010 - 13:58
elecrictears

Elecrictears

Ok dank u wel!
Ik zal geen enkel eitje nog vernietigen
dinsdag 8 juni 2010 - 14:33
Polplastron

Polplastron

Wat is eigenlijk de bedoeling? Als je de bladluizen wil bestrijden, neem dan gewoon een of andere insecticide ... (?)

Als je de lieveheersbeestjes wil helpen, laat hen dan de bladluizen opeten! Zonder bladluizen heb je gewoon ook geen lieveheersbeestjes.

En wat die insecticides betreft ... Naar mijn ervaring doen de lieveheersbeestjes het werk veel beter en goedkoper. Het duurt alleen soms even voor je resultaten ziet.

In mijn tuin wordt geen een insect bestreden (buiten die mieren die ons huis binnendringen ) en er is hier een heel arsenaal aan natuurlijke plaagbestrijders neergestreken: lieveheersbeestjes, sluipwespen, spinnen en vogels (en dan heb ik er waarschijnlijk nog een aantal zelfs niet opgemerkt).

Groeten,

Pol
dinsdag 8 juni 2010 - 20:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon