menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gevonden egel

Ga naar meest recente reactie

deHaan

DeHaan

Op straat liep een egel al snotterend rond.
Dierenambulance die 24 uur per dag berijkbaar is kan ik niet berijken.
Hoe verzorg ik hem, zodat hij de nacht doorkom.
Hij zit nu in een plastic container met een krant onderin, zonder eten of drinken.
Dit lijkt mij voor een nacht toch te lang, dus graag advies.

woensdag 23 september 2009 - 22:30
xerofyt

Xerofyt

zet alvast een bakje met mais en/of rozijnen en/of noten bv.

Groet,
Xerofyt
woensdag 23 september 2009 - 22:44
Thuja49

Thuja49

Wanneer je een zieke of gewonde egel mee naar huis neemt, is het het beste om meteen de plaatselijke egelopvang te bellen of naar de dierenarts te gaan. Je kunt ook contact opnemen met de dierenbescherming.
Meestal zijn rust, warmte, goede voeding en veel meelwormen genoeg om de egel weer gezond te maken. Je kunt de egel kattenvoer uit blik geven, op kamertemperatuur. Het beste zijn zachte brokjes met vissmaak. Meestal is het goedkopere voer voor een egel beter dan duurder voer.
Naast kattenvoer moet de egel meelwormen krijgen; die zijn heel belangrijk voor zijn de gezondheid. Meng vijftien tot twintig meelwormen per dag in stukjes door het voer. Voer egels nooit slakken of wormen, want daarvan kunnen ze ziek worden.
Egels hebben weinig water nodig. Alleen wanneer een egel net uit de winterslaap komt, ernstige diarree heeft of alleen droge brokken krijgt, moet hij meer drinken. Geef een egel nooit melk, want daar krijgt hij juist diarree van.

groetjes
thuja
woensdag 23 september 2009 - 22:46
Gege1984

Gege1984

kijk anders eens op de volgende site:
http://egel.nancydesign.com/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=6

Wat betreft drinken, gewoon water (geen melk, want daar kunnen de egeltjes niet tegen)

kattenvoer kan het beste als voer gegeven worden (zowel kattenbrokjes als blikvoer) of eventueel een stukje brood met wat pindakaas.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt en succes met de egel
woensdag 23 september 2009 - 22:48
Peppody

Peppody

en hoe is het met de egel afgelopen?
vrijdag 25 september 2009 - 22:25
deHaan

DeHaan

Door dierenambulance opgehaald.
Bleek aangereden te zijn.
Kon niet eten.
zaterdag 26 september 2009 - 18:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon