menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hibiscus

Ga naar meest recente reactie

wannes

Wannes

Heb enkele jaren geleden een hibiscus geplant,stevige plant net groen blad met een wit randje rond het blad.mooie plant.
het probleem is , er staan jaarlijks honderde knoppen aan maar geen enkele komt open en vallen af,
schijnbaar drogen ze uit ,
wat kan hier de oorzaak van zijn , wie heeft de oplossing. de plant staat half de dag in de zon ( als ze schijnt ) en niet op een zeer droge plaats.
vrijdag 27 juli 2007 - 15:02
joachim

Joachim

Hiervoor bestaat geen oplossing. De plant bloeit zo ( Hibiscus purpureus variegata ), hij zal enorm veel botten maken maar zal nooit openbloeien zoals andere enkelbloemige hibiscusplanten, andere dubbelbloemige soorten zoals Ardens, speciosus, lavender chiffon, admiral dewey,... zullen dit wel doen.
vrijdag 27 juli 2007 - 18:40
minouke

Minouke

Wannes, ik vind hem zo ook al mooi en speciaal
Prachtige plant !
vrijdag 27 juli 2007 - 18:49
corrielat

Corrielat

Hallo Minoekske, zie jij een foto dan? of ben jij toevallig helderziend?
vrijdag 27 juli 2007 - 18:56
minouke

Minouke

nee , maar met de opgegeven naam moet je eens kijken op google, toch een mooie plant , ik kende hem niet maar ik zou hem wel willen...
vrijdag 27 juli 2007 - 19:05
agnesv

Agnesv

Hier een foto van de mooie hibiscus ik vind deze zeer mooi ondanks dat de bloemetjes niet open gaan
groetjes Agnes

[afbeelding verwijderd niet-https]
Shot at 2007-07-28
zaterdag 28 juli 2007 - 09:23
annis

Annis

Zelf heb ik ook een dubbelbloemige Hibiscus die ik al een aantal jaren heb maar deze bloeit ook niet volledig open. Ieder jaar veel knoppen maar de helft gaat volledig open en de andere helft droogt uit.
Maar ik moet zeggen deze bonte variateit is wel erg mooi.

Annis
zaterdag 28 juli 2007 - 09:28
minouke

Minouke

absoluut , de combinatie van dat donker rood en het bonte blad
zaterdag 28 juli 2007 - 13:10
Esem

Esem

Een vriend van me heeft hem ook in de tuin staan met de zelfde symtomen.de bloem komt in knop en komt half open en valt dan af.
Het is normaal,al klik dat helemaal niet normaal.
maar ja de natuur is soms onvoorspelbaar.
Gr esem,
zondag 29 juli 2007 - 00:39
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Wannes, kunt ge eens een foto van jouw Hibiscus op het forum zetten , en wou ik weten is hij echt zo mooi als op de foto's op google

Ik zou hem dan ook willen planten
zondag 29 juli 2007 - 08:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon