menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zeeuwse haag

Pike

Pike

Ik wil graag een Zeeuwse haag gaan planten. Nu zij er verschillende definities van een Zeeuwse haag, maar ik ga uit van 60% meidoorn en 40% esdoorn.
Ik wil planten bestellen met een hoogte van 100/120 cm. Het advies wat ik krijg is er om 5 per m1 te planten (zeer smalle struiken).
Mijn vraag is: hoe plant ik zo’n haag?
Moet ik een enkele of dubbele rij planten en hoe is de verdeling Esdoorn/Meidoorn?
Uitgaande van een dubbele rij: is er een patroon dat ik kan aanhouden voor de verdeling esdoorn/meidoorn?
En welke plantafstand kan ik het beste aanhouden?
Welk advies zouden jullie mij kunnen geven?
woensdag 15 november 2017 - 16:15
Pike

Tekst aangepast

Pike

Voor de duidelijkheid een foto toegevoegd om een beeld te krijgen van de afmeting van het plantgoed. Links op de fot 1 'struik'. Zijn dus zeer iel. Daarom waarschijnlijk het advies 5 per m1.

Struiken & Bomen

woensdag 15 november 2017 - 16:24
WiPe

WiPe

Wat die esdoorn betreft: dat moet veldesdoorn zijn, gewone esdoorn en Noorse esdoorn zijn ongeschikt om een geschoren haag te vormen.
donderdag 16 november 2017 - 09:37
Henk-Willem

Henk-Willem

Ik woon in Zeeland en ken de Zeeuwse haag niet zozeer als geschoren haag maar meer als een zeer gemengde losse, opgroeiende haag met veel bloeiende struiken en bomen. Naast meidoorn en veldesdoorn vaak nog vlier, sleedoorn, wilde roos, en eventueel es en liguster.
Mijn advies is dus niet te dicht op elkaar als het idd de bedoeling is het bosplantsoen te laten uitgroeien.
donderdag 16 november 2017 - 17:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon