menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hibiscus

Ga naar meest recente reactie

vd

Vd

mijn hibiscus staat al 10jaar in mijn tuin en is nog altijd maar een takje groot,in het voorjaar komen er wel blaadjes aan maar daar blijft het bij.De tuin bestaat uit zandgrond,hij heeft de hele dag zon en staat in een smalle border,de tuin is omring met een taxushaag,wat heeft hij nodig om te groeien?
dinsdag 1 mei 2007 - 17:28
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

Is het een zaailing ? Dan zou het wel eens kunnen dat hij "foert" zegt.
Hilda
dinsdag 1 mei 2007 - 19:28
vd

Vd

Weet niet of deze een zaailing is heb hem gekregen,maar daarvoor heeft er ook één gestaan,zelf aangekocht(containerplant)en deze had het zelfde probleem is na een vijftal jaar verwijderd,is het misschien mogelijk dat deze niet op magere zandgronf groeit ,of heeft hij bepaalde meststoffen nodig,of kakrijke grond?
dinsdag 1 mei 2007 - 19:44
hildavw

Hildavw

Onze hibiscus staat hier ongeveer 25 jaar.
Na het eerste jaar, eigenlijk uit onwetendheid, had ik hem tot op de grond weggeknipt.
Ik dacht toen nog dat het een vaste plant was - het was het eerste jaar dat ik in een tuin werkte.
Het volgende jaar stond hij vol nieuwe scheuten en bij onze buren, die, in navolging van de onze, er ook ene gezet hadden, stond er heel triestig slechts één tak.
Na enkele jaren de plant zijn gang te hebben laten gaan, snoei ik nu elk jaar ongeveer een derde tot juist boven de grond weg.
Zo krijg ik alle jaren nieuwe scheuten en blijft de struik jong en compact.
Hilda
p.s.
Mesten doe ik bijna nooit.
dinsdag 1 mei 2007 - 19:51
Frieke

Frieke

vd,
Zelf hebben wij hier ook poederdroge grond, zandgrond ( op dit moment kan je zeggen stof) en onze hibiscus doen het uitstekend maar zoals hildavw, snoei ik mijn hibiscus ook in maart terug tot 1/3. Heb telkens toch bloemen en deze waren ook zaailingen die we gekregen hadden.

Groetjes Frieke
woensdag 2 mei 2007 - 00:15
an

An

mijne was ook te groot en heb die vorige maand vlink ingesnoeid de een wat korter dan de ander en er komen al blaadjes aan ,maar of je nu nog mag snoeien dat weet ik niet
gr an
woensdag 2 mei 2007 - 02:57
hildavw

Hildavw

Zoals voor alle planten, snoei je best na de bloei.
Ik doe het als alle bladeren gevallen zijn, dan zie je het best welke takken de oudste zijn, en die vliegen er dan uit !
Hilda
woensdag 2 mei 2007 - 04:12
an

An

hilda mij was aangeraden om in het voorjaar te snoeien,
stond ook op internet
gr an
woensdag 2 mei 2007 - 05:33
hildavw

Hildavw

Als hij nog niet te ver uitgelopen is, kan dat nog.
Hopelijk heb je het nu al gedaan, anders knip je de bloemknoppen weg !
mvg
Hilda
woensdag 2 mei 2007 - 05:39
an

An

ja ik heb mijne in april gesnoeid
an
woensdag 9 mei 2007 - 05:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon