menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boompjes voor voortuintje

Ga naar meest recente reactie

Dimi

Dimi

Hallo,

Wij willen ons voortuintje van 4m op 4m heraanleggen met vooral buxus en ook 2 boompjes.
We zijn er echter nog niet uit welke boompjes hiervoor geschikt zijn.

Wat wij willen zijn boompjes die niet al te groot worden (max 2 m), die kunnen gesnoeid worden in een bolvorm, eventueel bladhoudend.

Wat stellen jullie voor? Zijn trompetboompjes (soort Catalpa Bungei) hiervoor geschikt?

Alvast bedankt voor de reacties!
Dim
donderdag 26 april 2007 - 20:29
sylvain

Sylvain

Beste Dimi die ctalpas dat worden toch redelijke bomen voor vier op vier dan staat het vol die maken en kruin die meer als driemeter per boom en als ge de parraplu catalpa neemt na een par jaar is die ook rond de drie meter doorsnee zodus afblyven.
Waarom Dimi moeten daar bomen in staan in die kleine oppervlakte als ge er nu tegen de zykant schuitsels zet voor een paar klimplanten want als ge met bomen werkt die die omvangkrygen dan is uw zon weg en dan de plantjes en bloemen.
Ik persoonlyk zou de bomen er uitlaten maar in de struiken eens letten die kunt ge toch aan de kant van uw stuk zetten groetjes en dag
donderdag 26 april 2007 - 21:39
hildavw

Hildavw

Al eens gedacht aan stamrozen ?
Hilda
vrijdag 27 april 2007 - 01:36
Esem

Esem

Wat ik persoonlijk een mooie vind ik,is een Photinia fraseri (x) 'Red Robin'- glansmispel
Zijn te verkrijgen op stam ,en zijn makkelijk in vorm te snoeien.
Gr Esem


[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 27 april 2007 - 02:15
Dimi

Dimi

Hoi,

Het zijn uiteindelijk 2 boompjes Portugese laurierkers (Prunus lusitanica) geworden.

Die Photinia Fraseri is inderdaad een prachtige boom! Ze hadden echter enkel maar grote (en redelijke dure) exemplaren bij de kweker.

Bedankt voor het meedenken!

Groeten,
Dim
zaterdag 28 april 2007 - 04:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon