menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beukenhaag

Ga naar meest recente reactie

Anke

Anke

Hallo,
Onze tuin is helemaal omzoomd met een oude beukenhaag. Hiertussen werden ooit wat andere haagplanten gezet zoals liguster, meidoorn en hulst. Die indringers hebben we verwijderd, met als gevolg dat er hier en daar gaten vallen. We zouden graag weten of het doenbaar is om stukken van de haag te verplanten? Zo kunnen we weer een mooi aaneengesloten haag maken, en een strook die grenst aan een weide openhalen en opvullen met knotwilgen. De haag is zeker wel 30 jaar oud.
Dank voor advies!
Anke
donderdag 12 april 2007 - 21:17
deHaan

DeHaan

Je kan het beste nieuwe beuken tussen zetten.
Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar dan moet je dit jaar goed water geven.
En dan nog kan het fout gaan.
vrijdag 13 april 2007 - 00:51
Anke

Anke

We zouden sowieso wel wachten tot in de herfst, want nu begint er al blad in te komen en dat lijkt me niet ideaal. Wat is het beste tijdstip om een beukenhaag te verplanten?
Groetjes, Anke
vrijdag 13 april 2007 - 14:49
WiPe

WiPe

Ik zou je niet durven adviseren om een dergelijk oude beukenhaag te verplanten. De kans op mislukken is te groot.
zondag 15 april 2007 - 02:58
Esem

Tekst aangepast

Esem

Anke ,
De beste tijd is als de beuk zijn blad kwijt is.
In het najaar dus als de planten in rust verkeren.
Maar je schrijft de indringers hebben we verwijderd ,maar echt indringers zijn dat niet hoor.
De hagen werden zo aangeplant om een kleuren schakering te verkrijgen,daarom de verschillende soorten onder elkaar.
Maar idd. zo een oude haag gaan verplanten is om moeilijkheden vragen.
De slaagkans zal zeer klein zijn.
Ik dend dat je beter jonge planten plant,en na enkele jaren zijn de gaatjes opgevuld door de jonge aanplant.
Gr Esem,
zondag 15 april 2007 - 16:24
Anke

Anke

Ok, bedankt voor jullie advies! We zullen het in het najaar uittesten met enkele planten, en dan zien we wel weer! De indringers waren idd zo aangeplant door de vorige bewoner, maar het was niet bepaald geslaagd (net zoals de rest van de tuin, die 1 groot stort was
Groetjes, ANke
zondag 15 april 2007 - 17:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon