menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte afscheiding styrax

Ga naar meest recente reactie

loutering

Loutering

mijn styrax japonicus heeft aan de onderkant van het blad een witte sponsachtige afscheiding niet alleen dit jaar maar ook vorig jaar.
de struik heeft ook niet gebloeid. heb dit jaar de struik verplant.
wat kan ik doen om de struik in bloei te krijgen en van de schimmel? af te komen
dinsdag 2 juli 2013 - 16:26
WiPe

WiPe

Hoe goot is die Styrax op dit moment?
Waar staat de struik geplant: zon (half)schaduw? En op wat voor grond: klein? Leem? Zandleem? Zand? En hoe nat is de standplaats: droog, vochtig of nat?

En hoe diep zitten de bovenste wortels onder de grond?

Kun je een foto posten van die witte sponsachtige afscheiding?
dinsdag 2 juli 2013 - 17:13
loutering

Loutering

de grond is zandgrond en de struik is op een droge zonnige plek geplant.
de blaadjes zijn vrij klein en varieren in kleur van diepgroen naar lichtgroen/geel.De blaadjes verschillen ook van elkaar maar ook elk blad heeft verschillende varieteiten groen.
woensdag 3 juli 2013 - 12:28
Tuinprins

Tuinprins

Styrax houdt van vochtige maar wel goed water doorlatende lichtzure grond. Een droge plek lijkt mij niet erg geschikt voor een Styrax.

Ik vermoed dat de styraxboom slecht reageert op de verplantingsoperatie. Jonge styraxbomen zijn goed te verplanten, al wat oudere en langer vaststaande bomen kunnen alleen goed verplant worden als er een grote kluit aanzit. Het enige wat je nu kunt doen is de plant op tijd water geven. Eventueel een laag compost op de kluit aanbrengen zodat de grond minder snel uitdroogt. Bemesten met kunstmest is contraproductief en dus zinloos.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 3 juli 2013 - 21:21
loutering

Loutering

de verschijnselen waren er vorig jaar voor de verplanting ook al.
het blad heeft verschillende variaties groen.
duidt dit op teveel of te weinig kalk?
dinsdag 9 juli 2013 - 11:44
satomi

Satomi

Er wordt natuurlijk niet voor niets om een foto gevraagd...dan is de beoordeling een stuk makkelijker en eventuele andere problemen die zichtbaar zijn worden dan meestal ook besproken. Dus, plaats aub een foto.
woensdag 10 juli 2013 - 10:53
Bombycilla

Bombycilla

Styrax obassia bloeit met witte hangende bloemtrosjes en heeft mooi decoratief rond blad waarvan de onderkant wit donzig is,misschien geen japonicus?
dinsdag 16 juli 2013 - 18:49
loutering

Loutering

Zie bijlage


gerrit slaghuis

Struiken & Bomen

zondag 21 juli 2013 - 20:19
WiPe

WiPe

Wollige bloedluis: aangetaste delen verwijderen en verbranden.
zondag 21 juli 2013 - 21:02
Bombycilla

Bombycilla

Pulvinaria Wollige dopluis
maandag 22 juli 2013 - 17:49
WiPe

WiPe

Oeps. foutje
maandag 22 juli 2013 - 19:51
Bombycilla

Bombycilla

ja het is warm
maandag 22 juli 2013 - 20:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon