menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rode dode takken aan de wilgen

Ga naar meest recente reactie

Jackelien

Jackelien

Half april hebben wij 3 knotwilgen in de tuin laten plaatsen. Er zaten toen al kleine blaadjes aan de takken. Die zijn toen heel snel uitgedroogd (door het verpoten neem ik aan). Inmiddels heeft de boom groene en rode takken. De groene takken hebben nieuwe blaadjes gekregen, de rode blijven kaal. Moeten we de rode (dode?) takken snoeien of op zijn beloop laten?

Struiken & Bomen

woensdag 12 juni 2013 - 16:54
vloeiende

Vloeiende

Ikzelf zou de planten gesnoeid hebben na planten maar een wilg is wel heel gemakkelijk in groei te krijgen. De dode eruit snoeien is visueel toch al wat aangenamer en zou ik zeker doen. Binnen enkele jaren kan je beginnen knotten.
woensdag 12 juni 2013 - 21:28
Tuinman65

Tuinman65

Laten planten schrijf je. Door wie?
Hier is duidelijk nagelaten te snoeien bij het verplanten.
Haal het dode hout weg en kort de rest terug tot een 10-tal centimeters vanuit de stam gezien.
Dat mag je nu nog doen en dan komt het wel goed. En geef op tijd water.

Leo
woensdag 12 juni 2013 - 22:58
Jackelien

Jackelien

Bedankt voor de reacties. Ik heb in ieder geval nu al het dode hout weg gehaald. Ziet er al een stuk beter uit al is een van de drie bomen nu bijna kaal want daar was bijna alles dood. Tja, de mannen van het tuinbedrijf waar we ze gekocht hebben hebben ze ook gepland. Ik heb nog nadrukkelijk gevraagd wanneer we ze moesten knotten/snoeien maar we hoefden niks te doen. Ik heb ze elke dag water gegeven en het is ook nog een tijd heel nat geweest. Maar ja.
vrijdag 14 juni 2013 - 21:04
WiPe

WiPe

Half april hebben wij 3 knotwilgen in de tuin laten plaatsen. Er zaten toen al kleine blaadjes aan de takken. Die zijn toen heel snel uitgedroogd (door het verpoten neem ik aan).

Als ik het goed begrijp zijn de bomen verplant terwijl ze al in blad stonden. Maar als je spreekt van 'verpoten' betekent dat dan dat ze verplant zijn met blote wortel/ dat de bomen niet in pot stonden?
maandag 17 juni 2013 - 10:38
Jackelien

Jackelien

Dat klopt de boom had al bladeren en ze stonden niet in een pot ze kwamen met blote wortels aan.
maandag 17 juni 2013 - 13:36
WiPe

WiPe

In dat geval lijkt het me niet meer dan normaal dat het blad gaat slap hangen en dat de takken verdrogen. Een professional zou moeten weten dat je op die manier geen boom, zelfs geen wilg moet planten.
Ik zou in ieder geval protesteren bij de professionals die de planten verkocht en geplant hebben.
maandag 17 juni 2013 - 14:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon