menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waneer moet een hibiscus gesnoeit worden

Ga naar meest recente reactie

an

An

wanneer is het de tijd om een hibiscus te snoeien,
kan je zomaar knippen want ik heb eens goed gekeken maar ik zie niet waar ik zou moeten knippen
zie geen oge n of zo, ik heb 2 hele grote staan en die moeten lager en minder breed worden,
maar evengoed dit jaar bloeien.
gr an
vrijdag 2 maart 2007 - 22:23
an

An

oja want ik heb een takken schaar gekocht er voor
gr an
vrijdag 2 maart 2007 - 22:24
sylvain

Sylvain

Beste An ik snoei die normaal in het najaar als ge ze nu snoeit gaat ge veel bloem weg snoeien of ge moet ze nu een verjonging snoei gevendan hebt
ge wel geen bloem maar volgend jaar begint hy weer te bloeien groetjes en dag An.
vrijdag 2 maart 2007 - 23:31
an

An

ik dacht dat hij juist in het voorjaar gesnoeid moest worden dat werd mij verteld
want daarom deed ik het niet in het najaar.
gr an
vrijdag 2 maart 2007 - 23:34
sylvain

Sylvain

Ik zou zeggen An doet het met een boom en dan zien wat de effecten zyn ik heb er nu ongeveer een 10stuks in poten staan zyn zaailingen van vorig jaar ik ga er ook op expermiteren zyn witte en blauw en purper ik heb de verschillende soorten ik geloof datik er 140 soorten heb opgeslagen in een map is wel een heel laat bloeier kan mischien beter zyn ik wacht op u volgend jaar groetjes en dag
vrijdag 2 maart 2007 - 23:44
PIRREWIET

PIRREWIET

goedemidag an

ik heb al vele jaren hibiscus op stam staan ik snoei ze ieder jaar zeer kort terug en heb telkens veel bloemen . ze bloeien op nieuw hout
en volgens mij gaat dat met de struiken ook zo
2 jaargeleden is er wel bij 1 boompje de entplaats afgestorven kan gebeuren

zie bij tropic nieuwe enting maken


grt pirrewiet
zaterdag 3 maart 2007 - 15:36
sylvain

Sylvain

Pirrewiet dat is goed maar wanneer snoeit ge die op welk tygstip voorjaar of najaarkunt ge dat noch meegeven Pirrewiet groetjes en bedankt
zaterdag 3 maart 2007 - 16:55
deHaan

DeHaan

De Hybiscus syriacus hoeft over het algemeen niet gesnoeit te worden
zaterdag 3 maart 2007 - 16:58
sylvain

Sylvain

Beste Dehaan ik denk ook zo weinig mogenlyk snoeien dat dat doet bloeien by de Hybiscus ,??????
Maar nu weet ik het niet meer omdat pirrewiet ze elk jaar snoeit An wat gaan we doen groetjes en dag
zaterdag 3 maart 2007 - 17:06
an

An

ik weet het niet ik heb op zoeken hibiscus gekeken en daar stond voorjaar snoeien dat schreef hugo
gr an
zaterdag 3 maart 2007 - 18:01
sylvain

Sylvain

An dan zou ik het zo doen ik snoei de myn deze jaar niet ik ga wachten groetjes en dag
zaterdag 3 maart 2007 - 18:03
PIRREWIET

PIRREWIET

dag an
mijn hibiscus zijn geent op een stam van 1 meter hoogte en om de kroon in verhouding te houden snoei ik ze ieder jaar in de 2de helft van maart als er geen vorst word verwacht. op +/- 10 cm van de enting.
de naam van de boompjes is hibicus syriacus bleu oiseau .
de bloemen en de blaadjes zien er toch het zelfde uit als die van de struiken.
ik heb die boompjes toch al 9 jaar staan en ze bloeien toch elk jaar zeer goed.
nu heb ik in een boek gezocht op in 1 boek schrijven ze alleen verkeerd groeiende takken wegsnoien om de figuur van de struik te behouden
in de andere : jonge planten in het voorjaar terug snoeien omvertakking te bevorderen


grt pirrewiet
:0006
zaterdag 3 maart 2007 - 18:04
an

An

mijne zijn ongeveer 8 jaar oud en 1 iets ouder had ik nou een hele grote tuin waar hij niet ging hangen als het stevig regent dan had ik er niks aan gedaan zo mooi als ie in vorm staat maar ik heb maar een klein tuintje dus ik moet hem drastisch terug snoeien
vorig jaar kon ik haast er niet door ze staan tegen over elkaar .
er staan foto's op dit form van mij toen het gergent had toen stonden ze in volle bloei
misschien dat je ze an vinden op het form dan zie je wat ik bedoel.
gr an
zaterdag 3 maart 2007 - 18:11
Kwest

Kwest

Hoi An,

We hebben het hier vorig jaar ook over gehad dacht ik. Het is nu tijd om je hibiscussen te snoeien. Dat kan tamelijk fors. De bloemen komen aan het hout van dit jaar, dus geen probleem.

Zie info op deze site: http://www.boomkwekerijdeneve.be/index.php?option=content&task=view&id=4&Itemid=36

zondag 4 maart 2007 - 20:06
deHaan

DeHaan

Hybiscus hoeft niet gesnoeit te worden i.v.m. de bloei.
Maar het mag.
Ik zal het alleen niet doen, ook niet bij mijn klanten.
zondag 4 maart 2007 - 23:11
an

An

ga ik ook zeker doen kwest bedankt
hij wordt anders lelijk in mijn tuin net wat ik al zei had ik een grotere tuin had ik het niet gedaan.
gr an
zondag 4 maart 2007 - 23:34
Tine

Tine

Ik heb mijn hibiscus altijd vroeg in het voorjaar gesnoeit en heb altijd uitbundige bloei gehad. Je kunt alle struiken die eind zomer of in de herfst bloeien ,in het voorjaar snoeien en struiken die in het voorjaar bloeien, snoei je meteen na de bloei.

Tine.
zondag 4 maart 2007 - 23:42
an

An

ja ik ga hem dit jaar dus deze maand ook drastisch snoeien,voor de eerste keer.
gr an
zondag 4 maart 2007 - 23:54
bob

Bob

Snoeien in maart/april.

Google met "hibiscus snoeien".

Zie video op de site van www.marechal.be

Op deze site in zoekvenster ook "hibiscus snoeien" ingeven.
maandag 19 maart 2012 - 18:49
deHaan

DeHaan

Ik denk dat hij al 5 keer gesnoeid is.
maandag 19 maart 2012 - 21:49
ahel1

Ahel1

Mijn hybiscus staat in de voortuin en die wil ik liever niet te hoog hebben, hij is 1.50 hoog en dat is hij al jaren
Ik snoei elke voorjaar om deze tijd het laats aangegroeide hout weg, en de bloemen van dit jaar komen op de takken die er dit jaar aankomen, en ik weet niet of dit de goede methode is maar bij mij bloeit hij ieder jaar volop

m.v.g.
Alie
zondag 1 april 2012 - 10:00
Tuinman65

Tuinman65

Dit is de goede methode Alie.

Leo
zondag 1 april 2012 - 10:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon