menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aanplanten haag en hoeveelheid grondverbeteraar

Ga naar meest recente reactie

balleke

Balleke

beste,

voor de aanplanting van mijn haagbeuk zoek ik een grondverbeteraar toe te voegen, iets in de aard van DCM Vivimus® Universeel , deze zou speciaal voor hagen zijn...

Maar als ik de 'promo' filmpjes bekijk zeggen ze dat je voor 1 deel uitgegraven grond 2 delen verbeteraar moet toevoegen Als je dan 62 lopende meter sleuf moet graven wil ik niet weten hoeveel zakken ik hiervan nodig ga hebben....


Hoeveel raden jullie aan ? Het gaat om gewone zwarte grond in de kempen

Mvg
dinsdag 23 oktober 2012 - 18:54
Bombycilla

Bombycilla

je kunt ook gewone goede compost gebruiken dat is een stuk goedkoper als dat van DCM
dinsdag 23 oktober 2012 - 19:00
BOSVROUW

BOSVROUW

Ik weet niet waar in Antwerpen je woont, maar in het containerpark van Brasschaat kan je zelf gratis compoct krijgen van Vlako. Wel zelf opscheppen. In St Lenaarts is het 4 euro voor een aanhangwagen, en wordt het werk door een kraan gedaan!
dinsdag 23 oktober 2012 - 19:32
Pieter2

Pieter2

Vivimus is commerciële zever. Compost heeft dezelfde werking en is goedkoper.
dinsdag 23 oktober 2012 - 19:41
lam

Lam

Wees voorzichtig met het gebruik van die (bijna) gratis aangeboden compost.
Het meestal veels te jong en lang niet voldoende uitgewerkt , om als goede compost te dienen. Vaak is de compost nog warm van het bacteriologische broeien.
Bij gebruik kan makkelijk een zuustof gebrek of stikstof gebrek ontstaan .
dinsdag 23 oktober 2012 - 20:39
WiPe

WiPe

Om dat probleem van zuurstofgebrek te voorkomen kan je die kompost best nog een tijdje laten liggen, 'narijpen'.
Je kan de kompost ook boven op de grond leggen, aan de voet van de plant ipv onder te werken.
dinsdag 23 oktober 2012 - 20:43
balleke

Balleke

Mss dan toch even te veel geld uitgeven aan de gekende merken ...

En hoeveel zouden jullie dan toevoegen ?? Dit staat niet echt op de zal vermeld...

Het gaat over een 65 lopende meter , hoeveel liter van dit product zouden jullie dan aanschaffen ??

Gr
woensdag 24 oktober 2012 - 07:19
Bombycilla

Bombycilla

1 deel uitgegraven grond 2 delen verbeteraar moet toevoegen

ze willen dat dure spul graag kwijt,als je dit advies volgt plant je op een heuvel
koop nu maar gewone compost is net zo goed,of je moet aandelen DCM hebben
woensdag 24 oktober 2012 - 08:42
satomi

Satomi

Je berekent de hoeveelheid die je nodig hebt door de lengte, breedte en diepte van de sleuf met elkaar te vermenigvuldigen. Die uitkomst deel je door 3 (want je mengt 1 deel compost met 2 delen grond/potgrond). Daarna weet je wat je nodig hebt voor je sleuf. Niettemin kan je gerust wat meer nemen want compost is een prima bodemverbeteraar die je ook in de rest van je (moes)tuin kunt gebruiken en om mee te mulchen.
woensdag 24 oktober 2012 - 11:05
deHaan

DeHaan

Ìk zou het zelfs zo planten, dus zonder compost.

Compost is trouwens niets mis mee.
woensdag 24 oktober 2012 - 12:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon