menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blauwe regen bloeit niet graag advies

Ga naar meest recente reactie

renate67

Renate67

Ik heb vorig jaar een blauwe regen gekocht in bloei (op advies zodat weet dat het een bloeiende plant is), heeft toen goed gebloeid, hij staat in de zon en is in de zomer goed gegroeid, nu wel vollop blad maar geen bloemen en geen knoppen, hoe kan dat nou?
Renate
zaterdag 23 april 2011 - 10:02
printemps

Printemps

Heb je mest gegeven ?
Ik heb ook vorig jaar of 2 jaar geleden 2 gekocht en ze bloeien prima
Maar ik geef geen mest

mvg
zaterdag 23 april 2011 - 15:34
renate67

Renate67

Ik denk dat ik (net als ik bijna altijd doe) bij het planten wel koemestkorrels heb toegevoegd, daarna niet meer.
Hoezo mag je blauwe regen dan niet bemesten om bloemen te krijgen?? dat ben ik nog nooit ergens tegen gekomen.
Renate
maandag 25 april 2011 - 11:03
WiPe

WiPe

De meeste planten die in pot staan gaan vaak, nadat ze in volle grond geplant zijn, een jaar overslaan. Bovendien gaat Wisteria, wanneer die hard groeit, veel minder gemakkelijk bloeien. Maar aangezien de plant al in pot gebloeid heeft, is de kans groot dat hij volgend jaar al opnieuw zal bloeien. Hoewel je met Wisteria nooit zeker weet. Maar zelfs als de plant volgend jaar nog niet bloeit, kun je best gewoon afwachten.
maandag 25 april 2011 - 11:35
renate67

Renate67

Ik zal geduld hebben.weljammer ik had me verheugd op de heerlijke geur naast mijn terras
renate
maandag 25 april 2011 - 23:08
printemps

Printemps

Bij het in de grond zetten van mijn plant heb ik niets van mest toegevoegd
Heeft geen enkel jaar over geslagen met bloeien
Mijn buxus dat er 40 cm af staat mest ik wel maar die ene die het dichtste staat krijgt maar de helft mest

mvg
dinsdag 26 april 2011 - 16:24
dendrodan

Dendrodan

had er vorig jaar ook ene bij gezet die bloeide, dit jaar bloeid hij niet.
Mijn ene blauwe is al lang aan het bloeien, spijtig genoeg maar 2 bloemen door de hond. Mijn roze is zijn knoppen aan het openen dus die zal 1 van de dagen ook bloeien. Die 3de is niks dit jaar maar hopelijk bloeid hij volgend jaar terug.
donderdag 28 april 2011 - 20:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon