menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke kleine bomen voor schaduw terras

wjans

Wjans

Ons terras is 10 meter op 6 meter. Graag zou ik hier een aantal kleine bomen zetten (langs de kant van 10 meter) voor schaduw en wat privé. Ik had gedacht aan een 4 tal catalpa's (de bollen zouden na een tijd tegen elkaar moeten komen) die tussen een haag (liguster) van 10 meter staan. Deze haag zou ik bewust korter houden zodat er een opening is tussen de bollen van de catalpa's en de haag. Nu lees ik dat catalpa's niet goed tegen wind kunnen en hier is het een open vlakte zodat het er wel winderig kan zijn. In plaats van catalpa's vind ik de prunus chanticleer ook wel mooi maar die gaan meer de hoogte in dan de breedte en het is de bedoeling dat he bovenaan ook wat toe is. De leilinde is ook geen optie( ga ik men man niet van overtuigd krijgen ).
Iemand nog leuke ideetjes?
woensdag 6 april 2011 - 17:54
charelke

Charelke

Hoy W.Jans
Zelf zou ik ook opteren om enkele leilinde's,maar catalpa's zouden er zeker zo goed gedijen,alee ik woon ook zo goed als in de kempen en wind is nu wel niet echt het probleem hier om deze niet te plaatsen en 10 meter zijn volgens mij maar een drietal catalpa's. (ne blauwe regen zou ook ferm staan in het midden en dan links en rechts laten leiden).
groetjes
Charelke uit Ham
woensdag 6 april 2011 - 23:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon