menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Behandeling stammen na geknaag.

valist

Valist

Bijna aan al m'n boompjes is er geknaagd deze winter. Zowel aan de fruitboompjes als aan de stammen van de sierboompjes.
Nu heb ik gehoord dat er een product zou bestaan om erop te smeren zodat de sapstroom weer hersteld zou worden.
Heeft er iemand ervaring mee, misschien al gebruikt.
Hoe heet dat product?
zondag 9 januari 2011 - 23:58
valist

Valist

Een kennis van me vertelde me dat. Hij had in z'n stad de groendienst er de boompjes mee zien behandelen op het pleintje bij hem in de buurt en vroeg om uitleg. Is wel al een paar jaartjes geleden.
maandag 10 januari 2011 - 11:03
WiPe

WiPe

Dat spul werkt zelfs niet als een pleister. De wonde blijft er vochtiger door waardoor schimmels gemakkelijker het hout kunnen verteren.

Gewoon afblijven is nog het beste. Er is geen enkel middel waarmee je iets kan doen om de wonden te laten 'genezen'.
dinsdag 11 januari 2011 - 12:57
valist

Valist

Dus het beste is alles laten zoals het is, er is toch niets meer aan te doen, en afwachten of de boompjes en struiken zich herstellen of afsterven.
Ik denk dat ik niet de enige ben die dat eens overkomt, ik denk dat dat in bossen toch meer moet voorkomen en vandaar dat ik vroeg of er iets tegen te doen was.
Wilde ook weten of m'n iets kon doen aan het duidelijk zichtbaar geknaag aan de stammetjes en dat is niet zo mooi om te zien. De schors zal zich waarschijnlijk niet meer herstellen of terug dicht groeien.
Alvast iedereen bedankt voor de info.
dinsdag 11 januari 2011 - 16:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon