menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wegwerken hoge muur buurman

Ga naar meest recente reactie

KoenV

KoenV

Beste tuinkabouters

Een deel van mijn tuin wordt n klein beetje ontsierd door een (hoge) bakstenen muur van de buur. Een deel van deze muur heb ik reeds weggewerkt met een rij geleide fruitbomen die ong. 80 cm van deze warme muur staan.
De muur is echter van de buur en ik denk niet dat hij wil dat ik er iets tegen laat groeien.
Is er iets anders wat ik wel zou mogen doen en de muur niet beschadigt? Soort van rekje of ijzeren draden op een cm ervan ofzo?

Ik zoek een goed idee!

Bedankt alvast voor de hulp!!

grtz
Koen
zondag 21 februari 2010 - 20:00
cee

Cee

Een fatsia japonica (vingerplant) en een vijgeboom kan je ook heel gemakkelijk voor zo'n warme muur laten groeien, en groeien zullen ze bij zo'n warme muur zeker doen.
maandag 22 februari 2010 - 10:04
Eniavaswen

Eniavaswen

Je zou er betongaas voor kunnen zetten en dat laten begroeien met diverse klimplanten.
maandag 22 februari 2010 - 12:38
hannibal

Hannibal

Zou het niet kunnen dat deze muur van beide is? Het is toch de scheidingslijn. Uitzoeken zou ik zeggen en een gezond en vriendelijk overleg met je buur is hier aan de orde.
maandag 22 februari 2010 - 13:16
KoenV

KoenV

Strikt gezien staat de muur op de scheidingslijn en is ze gedeeld volgens mij. Maar de buur zegt van niet en ik ga daar niet moeilijk over doen.
Betongaas is goed, maar dat zie ik niet zo graag. Denk dat mijn voorkeur uitgaat naar kwalitatief klimgaas, maar zou dat duurzaam genoeg zijn om een tijd passiflora/clematis ... te ondersteunen? Eventueel doe ik eenjarigen (ipomoea, oostindische kers..) en vernieuw ik het gaas elk jaar.

Een ander feit is natuurlijk dat mijn leifruitbomen er ook nog voor staan (80cm), waardoor wel wat zon afgenomen wordt. Is dit een nadeel? Of een voordeel doordat de voet van de klimplant niet in de felle zon zal staan?


groeten!
maandag 22 februari 2010 - 18:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon