menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ginko

Ga naar meest recente reactie

eddy

Eddy

kan ik mijn GINKO snoeien daar deze te breed word en wanneer?
maandag 19 juni 2006 - 09:34
Willem

Willem

Snoeien om de boom smaller te maken geeft een lelijk resultaat. Wat je wel kan doen is stap voor stap de boom opkruinen door de laagste takken geheel weg te halen.

Dat kan in de periode juni - augustus
maandag 19 juni 2006 - 09:47
Esem

Esem

Als je een ginko baloba snoeit dan snoei je de mooie vorm van de boom weg
Misshien hooguit de onderste takken verwijderen.
Esem
maandag 19 juni 2006 - 12:55
WiPe

WiPe

Ik begrijp dit niet goed. Ginkgo biloba heeft over het algemeen een smalle kruin. Heb je een brredgroeiende cultivar gekocht? Of heeft de boom een enkele tak die in de breedt groeit, zoals dat soms al wel eens gebeurd?
maandag 19 juni 2006 - 15:04
lisa

Lisa

eddy en wipe,aan de ginko groeien twee vormrn van zijtakken ,alsmen de zijtakken in kort sterft meestal de hele tak af,
liefs niet snoeien,alleen snoeien om de concurrerende harttakken weg te nemen,snoeien als het blad helemaal verdwenen is ,het liefs in de herfst tot het voor jaar
grts,lisa
maandag 19 juni 2006 - 15:47
WiPe

WiPe

alsmen de zijtakken in kort sterft meestal de hele tak af,


Ik vrees dat deze stelling tot een revolutie in de boomverzorging kan leiden. Dat zul je toch eens moeten verduidelijken.
In principe heb je gelijk wat het wegsnoeien van concurrerende harttakken (zuigers) weg te snoeien, maar van ginkgo biloba bestaan een aantal cultivars die niet opgaand maar eerder in de breedte groeien.
Het lijkt me zinvol om te weten of we niet met dergelijke cultuurvarieteit te maken hebben omdat je een breedgroeiende boom niet gaat snoeien als een smalle opgaande boom. Of met andere woorden: een varieteit als bv. Ginkgo biloba 'Horizontalis' vormt helemaal geen opgaande harttak.
maandag 19 juni 2006 - 17:21
lisa

Lisa

ik ben er van uit gegaan dat het om een normale ginkgo gaat ,en daar is wat ik geschreven heb goed
ik weet niet wat voor een boom eddy heeft,maar als men bij de ginkgo de zijtakken inkort sterft toch meestal de hele tak af
grts,lisa
maandag 19 juni 2006 - 21:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon