menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sierappelboompje

kamiel2

Kamiel2

Ik heb hier een sierappelboompje (sorry geen naam) en heb daarop een fenomeen, een waas van een soort meeldauw of zoiets voornamelijk op de takken, ik heb al eens gespoten tegen witziekte maar dit schijnt niet te helpen,
kan iemand mij raad geven alsook het produkt om dit te bestrijden!
al bedankt
Kamiel

Struiken & Bomen

woensdag 23 september 2009 - 13:26
annis

Annis

Vermoedelijk gaat het hier om appelbloedluis. Is het een pluizige witte wasachtige substantie die de takken heeft aangetast? De was wordt uitgescheiden door roze bruine bladluizen in het midden en einde voorjaar en vooral op oude snoeiwonden. Ernstige aantastingen aan het eind van de zomer zijn moeilijk te bestrijden.
Je zou advies kunnen vragen bij een tuincentra of een fruitboomkweker.

groetjes @nnis
woensdag 23 september 2009 - 17:58
minouke

Minouke

misschien vind je het op deze site over fruitteelt, goede uitleg, beschrijving en bovenaan in de balk 'foto's', op de zijkant de ziektes

http://users.telenet.be/saz/details_per_individu/SCHIMMELS%20(%20ziekten)/Witziekte.doc/index.html

sorry ik krijg het niet aanvinkbaar
woensdag 23 september 2009 - 18:09
kamiel2

Kamiel2

Bedankt voor jullie reacties

beste annis
inderdaad dat is het geval, ik ben met een foto naar een tuincentrum geweest alvorens ik je antwoord gelezen had en die hebben mij 2 produkten meegegeven (bloedluis staat er niet op vermeld), meer voor schimmels en dergelijke, zowel voor zomer als winterbehandelingen, ik zal proberen met deze produkten.
Maar ken jij geen produkt dat hiervoor geschikt is, dan kan ik mij al wapenen indien het niet moest werken, tenslotte die produkten zijn ook niet goedkoop, ik moest voor de 2 doosjes over de 17 euro betalen, dus zoek ik toch in het vervolg gericht te kopen.

nogmaals hartelijk dank
Kamiel
vrijdag 25 september 2009 - 09:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon