menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ligustrum haag

Ga naar meest recente reactie

jef001

Jef001

Hallo,

ik zou graag een haag aanplanten aan mijn huis. Ik zie heel graag liguster, maar ik zou ook niet graag hebben dat hij zou kapot vriezen. Ik zie niet graag bladverliezende hagen.


Tot hoeveel graden- kan deze soort verdragen?
vrijdag 20 februari 2009 - 09:51
tuinplantonline

Tuinplantonline

voor de liguster hoeft u niet bang te zijn die is zeer goed winterhard, het je een plant die al heel lang gebruikt word in nederland en eigenlijk nooit een probleem heeft ook niet in elfsteden winters.

als je naar planten kijken die de laatst tijd worden gebruikt is dat wel anders viburnum tinus en photinia bijvoorbeeld kunnen niet tegen winters zoals deze en worden toch in tuincentra verkocht als winterhard (vraag me af of dat mag)

als je meer wilt weten vraag het gerust.

groetjes tuinplantonline
vrijdag 20 februari 2009 - 16:03
WiPe

WiPe

In strenge winters kan Ligustrum zijn blad laten vallen. Voor de rest geeft Ligustrum in ons klimaat gen problemen.
zaterdag 21 februari 2009 - 12:36
jef001

Jef001

Als hij zijn blad verliest, kome deze dan nog terug? Anders heeft die als haag niet veel nut meer in mijn ogen?
maandag 23 februari 2009 - 10:01
tuinplantonline

Tuinplantonline

een ligustrum is zoals ze dat noemen half wintergroen bij strengere winter laat hij zijn blad vallen om te voorkomen dat hij bevriest het blad komt in het voorjaar weer terug als hij weer uitloopt.

groetjes tuinplantonline
maandag 23 februari 2009 - 10:16
Kent

Kent

Voor mij is het de eerste keer in 7 jaar tijd dat ik bevroren blaadjes aan de haag zie - dus normaal gezien zeker een goede keuze

Rita
maandag 2 maart 2009 - 22:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon