menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sparren beu

Ga naar meest recente reactie

bammel

Bammel

Ik heb een haag (20m) van 28 sparren nu had ik graag een levendigere haag met meer afwisseling ervan gemaakt. Dus dacht ik enkele sparren (mag gerust meer dan de helft zijn) en er andere planten tussen te planten. Iemand een idee welke planten?

zondag 1 februari 2009 - 11:12
iecee

Iecee

ik vraag me af of dat gaat want grond waar een sparren/coniferenhaag op staat is gewoonlijk helemaal verzuurd en dat hebben veel heesters niet graag
ik zou zeggen helemaal rooien en een leuke haag planten.
of je knipt van de helft de zijtakken af en laat deze begroeien met klimop
zondag 1 februari 2009 - 14:48
Matabish

Matabish

je moet gewoon je keuze maken in zuurminnende struiken zoals 'Hortensia' enz...
'Blauwbessen', 'Cytisus' of 'Ilex aquifolium'.
Er zijn er vast nog véél meer! Je kan zelfs hier op het 'tuinadvies' rondkijken in de plantengids!

Hartelijke groetjes,
Matabish.
zondag 1 februari 2009 - 22:16
deHaan

DeHaan

Dehele haag rooien en een haag naar wens plaatsen.
Uiteraard na het rooien de grond bewerken en bemesten
maandag 2 februari 2009 - 18:31
bammel

Bammel

En hoe kan ik die sparren het best rooien? Bestaat daar gereedschap voor die ze uittrekken? Zodat ik ze niet moet uitgraven
donderdag 16 april 2009 - 12:58
Ed50

Ed50

Waarschijnlijk kan je er niet in de buurt komen met een tractor of zo hé want anders zou je ze zo gemakkelijk kunnen laten uittrekken. Of met een manuele tirfort maar dat is ook wel een heel werk.
Anders is er maar 1 mogelijkheid denk ik en da's met de schop ze uitsteken en als ze nog niet te oud zijn zal dat toch nog wel meevallen denk ik. Normaal gezien hebben sparren geen penwortel denk ik maar groeien die vooral in de breedte en zijn die dus toch wel redelijk goed uit te steken al zal je aan die 28 stuks je toch wel heel goed kunnen opwarmen denk ik. Was eigenlijk wel een uitstekend winterwerkje

Groetjes,
Eddy
vrijdag 17 april 2009 - 08:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon