menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kerstboom goes wild

persuader

Persuader

Een jaartje of 4 geleden een klein kerstboompje in de tuin geplant, het is er nooit echt van gekomen om die terug binnen te halen dus daar staat ie nu nog. En blijkbaar hebben we nogal goede grond voor kerstbomen. Het ding staat geregeld "in bloei" en is momenteel ruim 2,5 meter hoog en de piek gaat zelfs nog een heel eind verder. Das heel fijn en het ziet er leuk uit maar op termijn geeft dit een probleem.
Ik zou dus heel graag weten of ik deze kerstbooom z'n groei kan remmen zodat alles ongeveer blijft zoals het nu is.

Mag ik die aftoppen? Zijn er andere methodes. Als er echt niks anders is dan zal ik hem waarschijnlijk moeten wegdoen, en dan beter nu dan binnen pakweg nog eens 5 jaar....

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden!
zaterdag 5 april 2008 - 14:52
Esem

Esem

De wortels doorsteken kan ook helpen.
Als je de top eruit haalt is het mooie van de boom weg.
gr Eddy
zaterdag 5 april 2008 - 16:30
WiPe

WiPe

De hoogste boom van België is een gewone kerstspar (Picea abies) weliswaar in de Ardennen, maar toch, 51 meter hoog. Althans in 1991. (tenminste volgens de dendrologische inventaris 'Bomen In België')
Verwacht niet dat jou boom even groot zal worden, maar klein houden zonder de boom te verminken is in de praktijk geen optie.
zaterdag 5 april 2008 - 20:30
iecee

Iecee

Ik zou hem weggooien
kerstbomen zijn voor in het bos en niet in de tuin , ze worden veel te groot.
zondag 6 april 2008 - 14:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon