menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beschadiging sparren en struiken door katten urine

dekegel

Dekegel

Beste,

Wij hebben vorig jaar in de lente onze tuin aangelegd en hebben het probleem dat de katten van de buren (ze hebben er maar 6 ) geregeld hun plasje komen maken op onze sparren en struiken.

Het probleem is echter dat je jonge sparren met bruine plekken komen te staan.
De lavendel die we in een perk hebben staan hebben we al voor de 2de maal opnieuw geplant. Maar ja hoor ze slagen er toch nog in ze opnieuw te laten dood gaan!

Kan er mij misschien iemand zeggen/helpen hoe ik mijn sparren/struiken kan beschermen zonder deze "natuurlijke verdelgers" te moeten...

Groetjes,
zaterdag 23 februari 2008 - 16:59
Esem

Esem

Strooi met droog weer eens en flinke dosis peper op de plaats waar de katten hen behoefte doen.
Of koop je eventueel een katteverjager aan(=diervriendelijk)
aan te sluiten op de waterleiding en een melder.
komer er katten in de buurt dat zal de melder de sproeier inschakelen en zo de katten op afstand houden.

Gr Eddy,
Ps, nog vergeten, van je hartelijk welkom te heten op dit gezellig tuinforum waar je je al vlug thuis zal voelen.

Van harte Welkom
zaterdag 23 februari 2008 - 17:10
cornelia

Cornelia

He' hallo,

De kattenverjager zoals Esem beschrijft werkt goed. Ik denk dat je het niet gaat redden met "foei" alleen aangezien het er "maar" 6 zijn.

Heb je al eens met de eigenaren van de katten gesproken want in principe hoeft het niet zo te zijn dat hun hobby de jouwe schade toebrengt he'. Mogelijk hebben zij zelf wel een oplossing. Katten en tuinen hoeven geen vijanden van elkaar te zijn, dus mogelijk zijn je buren heel begrijpend en willen ze graag het probleem mee oplossen.

groet, cornelia

zaterdag 23 februari 2008 - 20:59
dekegel

Dekegel

Hallo Eddy en Cornelia,

Bedankt voor jullie tips hoor!

Ik ga is starten met de peper en zien of dit al effect geeft.

Tot later
maandag 25 februari 2008 - 09:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon