menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hibiscus

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

hallol tuinliefhebbers
ik heb onlangs een huis gekocht (zeer klein) maar met een grote tuin, de reden om te kopen.
in deze tuin staat een zeer mooie hibiscus. omdat ik niet veel weet over snoeien heb ik hem veel te groot laten worden.hij is zo groot dat (met heel veel bloemen) dat zijn takken het niet hebben kunnen winnen van de zwaartekracht !!!!!! wat moet ik doen, snoeien? of afblijven !!! help a.u.b.
groetjes aronskelk.
dinsdag 25 juli 2006 - 07:17
Tomateboer

Tomateboer

Ik heb even het topic verplaatst,...
grt
dinsdag 25 juli 2006 - 08:23
hugo

Hugo

bloeit op jong hout, mag je in het voorjaar diep terugsnoeien als hij naar je mening niet mooi meer is,,

groetjes
dinsdag 25 juli 2006 - 23:08
corrielat

Corrielat

bedankt voor uw antwoord, speelt U trouwens accordeon????
groetjes aronskelk
dinsdag 25 juli 2006 - 23:30
Adrienne

Adrienne

Hallo corrielat,

En hij doet da goeeed ze !!!!
Kijk eens bij tuinbabbel " een specialleke voor adrienneke"
Klik de link aan, zak eens lekker onderuit en.... genieten maar!
groetjes Adrienne
woensdag 26 juli 2006 - 00:11
corrielat

Corrielat

ik kan tuinbabbel (adrienneke niet vinden (help me a.u.b) groetjes
donderdag 27 juli 2006 - 00:32
Bowie

Bowie

Bovenaan op deze pagina klik je op zoeken - op het volgende scherm tik je in: specialleke (opletten

dat je dit woord exact intikt) - dan klikken op 'nu zoeken' en dan op het volgende scherm krijg je een

aantal topics waar dit woord in voorkomt, en het is het eerste 'specialleke voor Adrienne'.
donderdag 27 juli 2006 - 08:56
corrielat

Corrielat

wat een heerlijke muziek, ook de fotoos zijn prachtig!!!!!
donderdag 27 juli 2006 - 14:41
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

Je vraag is niet echt meer recent, maar misschien kan ik je nog iets bijbrengen.
Ik snoei elk jaar ongeveer een derde van de takken tot juist boven de grond.
Zo blijft die struik overzichtelijk en niet te groot !
Ik doe dat na de bladval, omdat op dat ogenblik goed te zien is welke takken de oudste zijn.
zondag 3 december 2006 - 11:41
Anke

Anke

Wij hebben hier ook een hibiscus die helemaal scheef gegroeid was omdat hij onder andere struiken moest doorgroeien bij de vorige eigenaars van de tuin. Die struiken zijn verwijderd en we hebben hem net rechtgetrokken. Mag ik hem nu snoeien of beter in het voorjaar? En bloeit hij op hout nieuw van het volgend voorjaar of hout dat nu gevormd is, zoals bij jasmijn en forsytia?
Ik weet niet welke soort het is, maar hij heeft grote roze bloemen die de dag na de bloei afvallen, wel een vuiligheid op een manier, maar de bloemen zelf zijn erg mooi.

Bedankt voor tips!
Anke
zondag 3 december 2006 - 12:42
Kwest

Kwest

Hoi Anke,

Kijk hier es even ivm snoeien van een hibiscus: http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=8&tid=1377&hl=hibiscus

Niet bang zijn om het mes erin te zetten in het vroege voorjaar!

Succes!

maandag 4 december 2006 - 19:46
an

An

waar vind je dat kwest ik heb dat probleem ook kijk maat op het form ik heb er fotos bij geplaatst en ik moest ze in het voorjaar snoeien en dat maakte niet uit hoe kort als ie maar bloeit dat zelfde jaar.
gr an
donderdag 7 december 2006 - 10:04
slurf

Slurf

het is niet zozeer een antwoord op de gestelde vraag doch een andere vraag mbt de hibiscus.

Ik vind dit een prachtige struik en heb er sinds vorig jaar drie gepland in mijn tuin. Ik had er al eentje enkele jaren staan (3 jaar) en die lijkt niet veel te groeien.
Is dat normaal of groeien ze gewoon zeer traag?

groeten
maandag 5 maart 2007 - 23:32
an

An

ik vind ze niet heel traag groeien , maar ook niet snel je ziet met een jonge struik het verschil wel.
en met een grotere ook wel maar net wat ik zei ze schieten niet zomaar uit hun wortels vandaan , ze groeien een heel klein beetje per jaar en het hangt af waar hij staat een van mij staat in half schaduw en die is ouder dan die bij mij in de volle zon staat en toch is die in de volle zon groter daar doet hij het beter.
gr an
dinsdag 6 maart 2007 - 22:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon