menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nieuwe beukenhaag en aanhoudende droogte

Koen007

Koen007

Begin mei heb ik een groene beukenhaag geplant. Het waren boompjes van 1m75, geplant volgens de regels van de kunst. 43 van de 50 boompjes zijn mooi beginnen groeien en hebben al veel groene blaadjes. Eergisteren zag ik echter zes boompjes waarvan de blaadjes begonnen te verwelken. Ik vermoed dat dit komt door de aanhoudende droogte. Het onweer van eergisteren heeft ze alvast deugd gedaan, en gisterenavond heb ik ze ook flink veel water gegeven. Ik heb zelfs nagekeken met een schop hoe diep het water in de grond getrokken was en tot op 30 cm was alles nat.

Mijn vraag is nu of ik niet te laat ben en of die boompjes echt verloren zijn? Eens te weinig water is direct fataal, of niet?

Man, man, dit weer is echt niet normaal!

Hoe doen jullie dit, elke dag heel de tuin water geven?

Groetjes,
Koen
vrijdag 21 juli 2006 - 11:25
ines

Ines

Koen ik denk niet dat die aanplant die bruine blaadjes geeft nu al verloren is als U verder water
geeft ...
Soms kunnen bomen en struiken...zich helemaal herstellen dat zal dan voor volgend jaar zijn,misschien
wel nog voor de winter maar dat zou me verwonderen.
Wat er wel kan gebeuren is dat de boom over de gehele lengte op andere plaatsen gaat uitlopen of
zijtakken maken.
In verband met water geven,het is inderdaad moeilijk om alles levende te houden,hier maak ik een
keuze,grtjs,ines
vrijdag 21 juli 2006 - 16:49
lisa

Lisa

ik denk ook dat nog niet alles verloren is en de boom nog kanl herstellen
grts,lisa
vrijdag 21 juli 2006 - 21:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon