menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Japanse of herfstanemoon

Ga naar meest recente reactie

agnesv

Agnesv

[afbeelding verwijderd niet-https]
Shot with [url=http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=Canon+DIGITAL+IXUS+50&make=Canon]Canon DIGITAL IXUS 50 at 2007-08-01
donderdag 2 augustus 2007 - 07:26
minouke

Minouke

is ook een mooie hé Agnes, zijn de bloempjes niet kleiner en vroeger bloeiend dan de anderen?
Ik vraag dat omdat deze op de anemoon tomentosa lijken

't zijn toch allemaal mooie bloemjes toch... spijtig dat ze de voorbode zijn van het einde van de zomer, altijd veel te kort voor mij
donderdag 2 augustus 2007 - 07:56
an

An

dat meen je toch niet he chantal dat ze een voorbode zijn aan het einde van de zomer die begint pas
we hebben net de herfst achter de rug .
eindelijk een beetje mooi weer
gr an
donderdag 2 augustus 2007 - 09:26
Lilian

Lilian

Agnesv, zijn deze ook te zaaien?
Het is een mooie plant en een prachtige kleur, ik hoop toch ondanks deze bloei dat we nog een fijne nazomer krijgen

groetjes lilian
donderdag 2 augustus 2007 - 10:30
minouke

Minouke

Anneke, in feite gaat ge sneller dan ik na de herfst is het winter
donderdag 2 augustus 2007 - 11:20
Jeannette1

Jeannette1

Hai Agnes, dit is een schattig bloempje, maar wij hebben hem korter.

Maar Ger heeft wel dezelfde naam erbij staan, zo mooi als bij jou staan ze hier niet.

Wat het weer betreft, hier is het al de hele ochtend GRAUW, VOCHTIG en SOMBER!!!!



Hier moet het ondanks die lieve bloemekes, nog steeds zomer worden.

Groetjes, Jeannette
donderdag 2 augustus 2007 - 11:52
rialle

Rialle

Nou Agnes, dat is ook toevallig! Ik heb een paar dagen geleden een topic gestart omdat ik een heel mooi bloemetje had ontdekt op een verstopt plaatje waar ik de naam niet van wist. Laat dit nu ook het Japans Anemoontje zijn (het antwoord had ik al gekregen), is zomaar spontaan te voorschijn gekomen achter een berg stenen in het half donker.

Ik vond het meteen een schatje en wilde dus ook weten wat het was.

Groetjes Rialle
donderdag 2 augustus 2007 - 15:17
hildavw

Hildavw

Lilian,
Ik weet niet of ze te zaaien zijn, maar als je één plantje koopt (of krijgt), zal je het volgend jaar al zien dat dat zich goed vermeerderd heeft.
Wordt het té veel, dan zijn ze tamelijk gemakkelijk uit te trekken.

Agnes,
Dat soort bamboe dat er tussen staat, is dat om ze recht te houden ? want de mijne buigen zich nogal om, niet moeilijk natuurlijk met het weer van de laatste weken.

Maar niettegenstaande alle berichten, is het hier al de hele dag min of meer zonnig.

groetjes
Hilda
donderdag 2 augustus 2007 - 16:32
minouke

Minouke

of ze zich uitzaaien heb ik nog niet opgemerkt maar wel dat ze zich vermeerderen door worteluitlopers (onder de grond maken ze dus scheutjes)
donderdag 2 augustus 2007 - 16:46
annis

Tekst aangepast

Annis

De meeste herfstanemonen hebben onvruchtbaar stuifmeel dus zullen ook geen zaad vormen. Dit zijn de Anemoon x hybrida soorten.
Maar ze maken vaak genoeg uitlopers om ze zo te vermeerderen.
Annis
donderdag 2 augustus 2007 - 17:00
agnesv

Agnesv

Agnesv, zijn deze ook te zaaien?
Het is een mooie plant en een prachtige kleur, ik hoop toch ondanks deze bloei dat we nog een fijne nazomer krijgen

groetjes lilian

nog niet gebrobeert
donderdag 2 augustus 2007 - 19:29
agnesv

Agnesv

Lilian,
Ik weet niet of ze te zaaien zijn, maar als je één plantje koopt (of krijgt), zal je het volgend jaar al zien dat dat zich goed vermeerderd heeft.
Wordt het té veel, dan zijn ze tamelijk gemakkelijk uit te trekken.

Agnes,
Dat soort bamboe dat er tussen staat, is dat om ze recht te houden ? want de mijne buigen zich nogal om, niet moeilijk natuurlijk met het weer van de laatste weken.

Maar niettegenstaande alle berichten, is het hier al de hele dag min of meer zonnig.

groetjes
Hilda
dat is de De Japanse holpijp (Equisetum ramosissimum var. Japonicum) ik heb ze samen gezet om de combinatie en ze ondersteunen elkaar
donderdag 2 augustus 2007 - 19:36
Lilian

Lilian

Ik ga in het tuincentrum eens kijken of ze er op dit moment zijn, vind ze erg mooi en zeker met de combinatie met de holpijp.

groetjes lilian
donderdag 2 augustus 2007 - 19:49
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

Agnes,

Die holpijp, is dat een woekeraar ? of valt dat nogal mee ?
Is die groenblijvend of verdwijnt die ook in de winter ?
Misschien dat ik die ook wel tussen mijn herfstanemonen zet.

groetjes

Hilda

Ondertussen even gegoogeld en gelezen dat die in natte grond groeit.
Hoe zit dat dan bij u ?
Anemonen mogen toch niet te nat staan, of groeit die holpijp toch goed op droge grond ?
maandag 6 augustus 2007 - 21:36
agnesv

Agnesv

Agnes,

Die holpijp, is dat een woekeraar ? of valt dat nogal mee ?
Is die groenblijvend of verdwijnt die ook in de winter ?
Misschien dat ik die ook wel tussen mijn herfstanemonen zet.

groetjes

Hilda

Ondertussen even gegoogeld en gelezen dat die in natte grond groeit.
Hoe zit dat dan bij u ?
Anemonen mogen toch niet te nat staan, of groeit die holpijp toch goed op droge grond ?


Hilda,
De holpijp blijft in de winter groen en het woekeren dat valt best mee, onze tuin is een vrij natte tuin
waar de anemoon en de hollepijp staan is één van de droogste plaatsjes in onze tuin ,maar er staan ook anemonen op de natste plekjes in de tuin en die doen het redelijk goed

groetjes Agnes
dinsdag 7 augustus 2007 - 04:52
hildavw

Hildavw

Bedankt Agnes voor je uitleg.
groetjes
Hilda
dinsdag 7 augustus 2007 - 17:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon