menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dahlia wink happy single Dahlia Fascination

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

Dit jaar hebben we 2 fushiarose zwartbladige Dahlia’s waarvan de Fascination het zwartste blad heeft (zelfs in felle zon)
http://img480.imageshack.us/img480/27/dahliapinkgiraffect8.jpg[/img]
Dahlia Wink happy single
[afbeelding verwijderd niet-https]
en de gevulde Dahlia Fascination
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 9 juli 2007 - 06:10
Adrienne

Adrienne

Olala !!! chique Nigella
zondag 15 juli 2007 - 15:55
rialle

Rialle

Zo Zeg!!! Die zijn mooi!!!
Ik ben gek op dahlia's, en ik heb op dit forum al zoveel mooi dahlia's gezien( en de naam opgeschreven) dat ik niet meer weet welke ik volgend jaar moet kiezen
Mijn tuin is te klein !!!
Maar deze dahlia's zet ik ook op mijn lijstje en dan zie ik wel.

Groetjes Rialle
zondag 15 juli 2007 - 16:42
Victor44

Victor44

Mooie dahlia's,en het roze komt zo goed uit tegen het donkere blad.Ik hou er ook erg veel van,spijtig genoeg hebben wind en regen er hier een paar omver geworpen,'k vond het zo erg,maar dat heb je van alle bloemen die een zekere hoogte bereiken en onbeschut staan hé!
Grtjs Mia
zondag 15 juli 2007 - 21:09
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Mooie dahlia's,en het roze komt zo goed uit tegen het donkere blad.Ik hou er ook erg veel van,spijtig genoeg hebben wind en regen er hier een paar omver geworpen,'k vond het zo erg,maar dat heb je van alle bloemen die een zekere hoogte bereiken en onbeschut staan hé!
Grtjs Mia

hier zijn ze wel met stok en van die holle plastiek binddraad bijeen gehouden (niet mooi maar wat moet je anders doen)
Gisteren naar een kwekerij op de B-NL grens geweest- Ferdinandushof en die opentuin WE stond in het teken van Dahlia's. Toch weer een paar mooie gezien, en mij ingehouden maar toch 1 mooie gekocht de classic Rosmunde

Maar juist over de tunnel op het 1e eiland is er ook een die fantastische Dahlia's zou hebben en een site
http://www.zeelanddahlia.nl/index.htm
zondag 15 juli 2007 - 22:14
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

Zo Zeg!!! Die zijn mooi!!!
Ik ben gek op dahlia's, en ik heb op dit forum al zoveel mooi dahlia's gezien( en de naam opgeschreven) dat ik niet meer weet welke ik volgend jaar moet kiezen
Mijn tuin is te klein !!!
Maar deze dahlia's zet ik ook op mijn lijstje en dan zie ik wel.

Groetjes Rialle


De zwartbladige Dahlia Fascination en de Dahlia Wink happy single kun je wel in potten kweken (ze stonden bij ons vorig jaar in potten tussen de blauwe en witte Agapanthussen en de lila Tulbaghia's en elkeen vond dat fushiaroze daarbij knap
die andere is te hoog daarvoor
zondag 15 juli 2007 - 23:11
rialle

Rialle

Dat is een goed idee om ze in een pot te zetten. Ik wist niet dat dat ook kon.
Ik heb nu voor het eerst ook dahlia's in mijn tuin staan maar die waren uit een gemengd pakket dus moet ik even afwachten welke het worden. Ze zijn ook nog lang niet zo ver als die van jou. De bloemknoppen zijn nog klein en dicht.
Als ze open zijn zet ik wel een foto op het forum, dan mogen julie mij vertellen welke het zijn.

Groetjes Rialle
maandag 16 juli 2007 - 00:11
ines

Ines

Mooie variëteiten Nigella, hier ben ik dit jaar weer bedrogen aan de standplaats...mijn combinaties vallen tegen.
Iemand moet in mijn bakken aan het rommelen geweest zijn deze winter en de stukken door elkaar gehaald hebben. GRRr ....daar kan ik niet tegen
Deze winter gaat de deur op slot!
maandag 16 juli 2007 - 00:33
Nigella

Nigella

Dat is een goed idee om ze in een pot te zetten. Ik wist niet dat dat ook kon.
Ik heb nu voor het eerst ook dahlia's in mijn tuin staan maar die waren uit een gemengd pakket dus moet ik even afwachten welke het worden. Ze zijn ook nog lang niet zo ver als die van jou. De bloemknoppen zijn nog klein en dicht.
Als ze open zijn zet ik wel een foto op het forum, dan mogen julie mij vertellen welke het zijn.

Groetjes Rialle


is goed te doen hoor met die niet zo hoge soorten, tot stoelhoogte. Ik heb ze vorig jaar ook met iets hogere soorten geprobeerd, maar dat werd mij op de duur toch te lelijk onderaan

Ja Ines,
baas in eigen bakken he, dat is en blijft best
maandag 16 juli 2007 - 09:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon