menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stokroos roze met geel hart

Ga naar meest recente reactie

ines

Ines

[afbeelding verwijderd niet-https]
Shot with [url=http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=DSC-H1&make=SONY]DSC-H1 at 2007-07-06
zaterdag 7 juli 2007 - 02:30
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ines, deze is ook erg mooi!!!

Morgen zal ik wat Stokroos-foto's laten zien, maar wij hebben bijna allemaal zachte kleuren.

Vorig jaar, hadden wij ook bijna zwarte, maar alles is weg!

Groetjes, Jeannette
zaterdag 7 juli 2007 - 05:39
ines

Ines

Ja toen ik een paar fotookes nam moest ik ineens vlug weglopen door de felle rukwinden en zo staat er maar een kleurtje op. Vele andere liggen platgeslagen op de andere bloemen, morgen eerste werk een aantal terug rechtzetten en terug vastbinden.
Het waaide hier zo hard dat zelfs de potten in de vijver omver lagen in het water. Het lijkt hier wel herfst.
zaterdag 7 juli 2007 - 05:47
corrielat

Corrielat

Heel mooi Ines, even een vraagje, zijn jou bladeren niet aangetast door een soort roest? bij mij voor het derde jaar,
en Jeanette dit jaar heb ik weer geprobeerd om zwarte te zaaien, wel met zaad uit een zakje, ik hoop volgend jaar daadwerkelijk zwarte stokrozen te hebben.
zaterdag 7 juli 2007 - 05:49
ines

Ines

Hoi Corrie, ja de stokrozen hebben altijd roest ik maak er al jaren geen punt meer van. Ik zet gewoon een hele rij cosmos die ik op hoogte breng voor de stokrozen en dan zijn die bladeren bijna niet te zien.
Probleem opgelost
zaterdag 7 juli 2007 - 05:56
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ines, Ger heeft ze van de week ook met rotanstokken opgebonden, het is echt TREURIG gesteld met iedereen zijn/haar tuinen!

Hopelijk krijgen we toch nog een beetje zomer, hebben wij mensen ook nodig!

Groetjes, Jeannette


Corrielat, wij hebben (net aan de buitenkant van een hek) bij mensen hun tuintje echte zwarte gezien.

Maar..... met dit weer mag ik nog niet naar buiten (pech voor mij..zaadjes) en voor die mensen, die zijn eersdaags de zwarte Stokroos voor de deur kwijt.

Groetjes, Jeannette
zaterdag 7 juli 2007 - 05:59
corrielat

Corrielat

Toch alleem de zaadjes he, het hoeveelste gebod was het ook weer?

gij zult niet stelen,
Maar van een of andere bisschop mag je een brood stelen als je echt honger hebt, en jou kennende heb jij honger naar............zaad
zaterdag 7 juli 2007 - 06:08
Jeannette1

Jeannette1

Ligt er wel aan van wie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zaterdag 7 juli 2007 - 06:13
an

An

de stokrozen die van jullie bloeien hebben jullie dat dit jaar gezaaid ik de mijne wel en dat zijn nog maar hele kleintjes 15 cm hoog zal wel aan mij liggen dat het niet zo goed gaat.
gr an
het enigst wat goed uit de zaad is gekomen zijn mijn geraniums die hebben nu knop de rest is een vlater oja prik neusjes en duizendschoon doet het ook refdelijk maar geen knopen ook mij camelia niet
zaterdag 7 juli 2007 - 06:43
ines

Ines

Ann die stokrozen op de foto zijn 3 jaar oud, dus nog een beetje geduld het ligt niet aan U, soms beginnen ze maar het tweede jaar te bloeien...
zaterdag 7 juli 2007 - 07:09
an

An

dan kan ik nog hoop hebben,ze zitten nog ik de potje waar ik in gezaaid heb want ze gingen niet zo hard en anders ben ik ze straks kwijt tussen de onkruid want dat groeit momenteel ook tegen de klippen op na al die regen (zeven blad)
maar ik wil ze deze week in de volle grond zetten.
gr an
zondag 8 juli 2007 - 00:28
jumperke

Jumperke

Mooie bloemen!
Ze gelijken op de bloemen van Hibiscus.

groetjes jerko
woensdag 11 juli 2007 - 19:58
an

An

je hebt nog gelijk ook jerko.

ik ben momenteel overal aan het kijken waar die stok rozen staan zodat ik straks de zaadjes kan halen ,bij mijn dochter op school staan er roze
en zo ben ik aan het kijken
gr an
woensdag 11 juli 2007 - 20:24
minouke

Minouke

de stokrozen die van jullie bloeien hebben jullie dat dit jaar gezaaid ik de mijne wel en dat zijn nog maar hele kleintjes 15 cm hoog zal wel aan mij liggen dat het niet zo goed gaat.
gr an
het enigst wat goed uit de zaad is gekomen zijn mijn geraniums die hebben nu knop de rest is een vlater oja prik neusjes en duizendschoon doet het ook refdelijk maar geen knopen ook mij camelia niet


Helianthus, heeft in een vorig topic verteld dat er 1jarige en tweejarigen waren en ook vaste planten; ook dat hij nog niet zeker is dat zaad van een vaste zou lukken, hij ging het proberen
woensdag 11 juli 2007 - 20:58
ines

Ines

Zaad van de vaste stokroos lukt altijd...hier toch..
woensdag 11 juli 2007 - 21:02
Adrienne

Adrienne

Knap Ines, ik had nog geen gezien met twee kleurtjes !!!
zondag 15 juli 2007 - 15:47
ines

Ines

Heb nog andere kleurtjes maar nog geen fotooke van genomen aangezien Jeanette er al zoveel gepost heeft...
maandag 16 juli 2007 - 00:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon