menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dahlia Arabian Night Roos Hydrangea

Ga naar meest recente reactie

lywi

Lywi

De juiste namen weet ik niet.
Groetjes Lywi.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 8 juni 2007 - 07:31
minouke

Minouke

de hortensia van op de derde foto heb ik ook in de tuin en op het kaartje stond "hydrangea serrata blue bird"
maar ik heb al in tijdschriften foto's gezien die erop gelijken en schrijven ze over een hydrangea macrophylla terwijl die laatste bij mij ronde bollen zijn

groetjes chantal
vrijdag 8 juni 2007 - 14:32
annis

Annis

Ik heb deze hydrangea Blue Bird ook in de tuin het is precies dezelfde.

Annis
vrijdag 8 juni 2007 - 15:31
Nigella

Nigella

de Dahlia is de Arabian Night (er staan er hier ook al zo'n 20 bloemen in) een mooie he
vrijdag 8 juni 2007 - 16:33
Esem

Esem

De juiste namen weet ik niet.
Groetjes Lywi.

Jawel Lywi je zit goed met de naam in het bericht ,Arabian Nights ...
Mooie donkere dahlia, heb hem ook pas aangekocht.
Gr Esem,
vrijdag 8 juni 2007 - 18:05
Nigella

Nigella

CITAAT:
">#666666;'>
De juiste namen weet ik niet.
Groetjes Lywi.

Jawel Lywi je zit goed met de naam in het bericht ,Arabian Nights ...
Mooie donkere dahlia, heb hem ook pas aangekocht.
Gr Esem,

ik had hem aangepast esem, omdat ik die ook heb, wist ik het
zaterdag 9 juni 2007 - 03:47
Esem

Esem

Ha zo ja dat had ik niet gezien dat er eerst wat anders stond.
Maar ja het eind resultaat telt.
Bedankt voor de inlichting.
Gr Esem
zaterdag 9 juni 2007 - 09:11
minouke

Minouke

een hele mooie dahlia , ik die niet van dahlia's hou wel deze vind ik fantastisch mooi vooral de kleur ... prachtig .

Betref de roos zal het moeilijker zijn om te vinden, want er is veel meer voor nodig om ze thuis te krijgen nl geur, groeiwijze, blad , struik ... ed

het beste is om met een roos naar een rozenpark te gaan en daar te gaan vergelijken , is het géén éénmalige bloeier zou ik dan al niet in juni gaan , dan heb je die al geelimineerd.

Ik durf het bijna niet meer te zeggen maar Coloma st-pieters-leeuw is één van de grootste van Europa met 3000 rozensoorten of het Vrijbroekpark in Mechelen (kleiner)

zaterdag 9 juni 2007 - 15:15
lywi

Lywi

Bedankt allemaal voor de reactie!
grt.Lywi
zondag 10 juni 2007 - 08:02
minouke

Minouke

de hortensia van op de derde foto heb ik ook in de tuin en op het kaartje stond "hydrangea serrata blue bird"
maar ik heb al in tijdschriften foto's gezien die erop gelijken en schrijven ze over een hydrangea macrophylla terwijl die laatste bij mij ronde bollen zijn

groetjes chantal



lywi, ik heb op de site van pieters hortensia iets gevonden nl dat er een macrophylla bestaat met "platte "
bloemen dus niet altijd bolle bloemen maar de uwe is toch wel een serrata hoor , je moet eens gaan kijken op google gewoon al hortensia tikken en hij staat op eerste

groetjes
zondag 10 juni 2007 - 18:15
lywi

Lywi

Minouke,ben eens gaan kijken op de site van Pieters hortensia en inderdaad het is een serrata,bedankt voor de tip.

Groetjes Lywi
maandag 11 juni 2007 - 06:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon