menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

OXALIS

Ga naar meest recente reactie

sylvain

Sylvain

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 24 mei 2007 - 19:16
Nigella

Nigella

amaaaaai Sylvain
dat heb ik nog nooit in een haagje zien staan
zijn die zo winterhard

ik ken alleen die met het donker blad en de roze bloempjes
donderdag 24 mei 2007 - 20:11
lisa

Tekst aangepast

Lisa

sylvain dit ziet er heel moi uit ,ja ik sluit mij aan bij nigell is ze winterhardt?
en is het een die zich door de hele tuin uitbreid?bij klaverzuring bevallt mij panik
of heb ik het mis?
groetjes lisa
donderdag 24 mei 2007 - 21:35
sylvain

Sylvain

Nigella en Lisa ik denk niet dat ze winterhard zijn maar ze staan nu tweede jaar ;is nu wel geen winter geweest deze staan nu in die betonnen bakken maar ik heb er zoveel in de volle grond staan en die zijn nu ook volop aan het groeien grt en dag hier staan ze naast de rozen zijn wel later boven gekomen

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 25 mei 2007 - 05:14
lisa

Lisa

ola-la dit ziet wel schitterend uit sylvian mooie rozen


groetjes lisa
vrijdag 25 mei 2007 - 05:32
julia

Julia


silvian die oxalis die heb in het wit en in het mouf maar dan in pot zomers buiten en in de winter binnen vraagje is die plant winter hard en hoeveel kleuren zijn er van
zaterdag 26 mei 2007 - 20:57
sylvain

Sylvain

Beste Julia ik denk dat ze niet winter hard zijn ik heb nu niet de klassieke roze groen blad met roze bloempjes .
Maar de klavertjes in het donker mouve en dat is met en wit bloempje die heb ik deze jaar geplant in potten en dan na een goede beworteling in de volle grond,die ga ik dit jaar proberen in de winter laten buiten in de grond te laten zitten.
Dan heb ik die groen met dat mouve hartje die geven rood maar meer op zijn roze bloempjesen die hebben dit jaar de winter overleeft , nu Julia het dit jaar geen winter geweest ik bedoel 2006- 2007het heeft geen nachten na elkaar gevroren maar of er noch andere kleuren in zijn zou ik niet meteen kunnen zeggen
Maar op deze moment staan ze mooi Julia als het nu niet te hard gat regen dan hebben we er noch lang plezier van groetjes aan vake niet vergeten he dag Julia daaaaaaggggggggg
zondag 27 mei 2007 - 03:19
julia

Julia


halo sylvain ja langdurende vorst hebben we niet gehad maar die roze oxalis van julli zijn mooi u
bent bij ons Adrienne geweest u had wel geluk want wij zijn aan het inpakken en dan is ze wel veel
hier verder groetjes van ons beide ook aan u vrouwtje wij komen eens af ik laat het wel op
voorhandt weten nu hebben we nog veel werk
zondag 27 mei 2007 - 06:39
sylvain

Sylvain

Dat is fyn Julia ik heb het tegen Adrienne en marcel gezegd dat ge maar eens moet afkomen en dan kunnen we noch wat kletsen en van de bloemen en planten en een lekkere koffie drinken groetjes thuis en dag Julia daaaagggggg :
zondag 27 mei 2007 - 06:48
corrielat

Corrielat

Hallo Julia, ga je verhuizen? omdat je aan het inpakken bent, ik zie dat je je avater al ingepakt hebt en wik je Adrienne de hartelijke groeten doen, zeg maar dat ik haar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg mis.
zondag 27 mei 2007 - 11:06
julia

Julia


beste Corrielat ja wij gaan naar een laagbouw de stadt uit nu hebben veel licht met een thuin voor
en achter van binnen alles beneden trappen is verleden tijd de knieen willen niet meer mee na de
vakantie word de tweede knie geopereerd zo dus het is wel nodig die verhuis he!!!!!!!!
ons adrienneke schilderen verhuizen en dan de thuin nog

waar die avater heen is weet ik niet
ik zal ons adrienne de groetjes doen
zondag 27 mei 2007 - 22:24
Adrienne

Adrienne

ha corrielat,

hier ben ik weer even, volgens mij heeft de poes schrik dat ze mee moet komen helpen !!!

doeiiiii
zondag 27 mei 2007 - 22:36
corrielat

Corrielat

Maar Julia,

Dat is niet zo mooi he, weer een nieuwe knie plaatsen, gelukkig dat je van dat trappenlopen straks af bent he, ik voel wel met je mee hoor, bij mij hebben ze al een nieuwe heup geplaatst, en een knie zou ook moeten maar ik wil het zolang uitstellen als het kan, maar als pijnstillers niet meer helpen zal het wel moeten he. Gellukkig dat je zo'n lieve dochter hebt he Julia, zij zal U zeker zoveel helpen als ze kan, ik vind Adrienne een grote schat met een heerlijke babbel, ik moet altijd lachen in mijn eentje als zij op het forum is, ik mis haar enorm, groetjes he Julia en sterkte met uw knie operatie, hou ons maar op de hoogte, als U wil.
maandag 28 mei 2007 - 00:39
julia

Julia



dat zal ik zeker doen doit
maandag 28 mei 2007 - 01:28
Adrienne

Adrienne

Ha corrielat,

Doe me nu niet blozen hé
Straks gaat mijne Marcel nog denken dat ik op een hm hm forum zit

Sylvain,

Die Oxalis hé op je foto heb ik hier ook in de tuin gehad,
en elk jaar kwam die rijker terug.
Waar is hem nu ?
Goei vraag ha, toen we de stal zette had ik geen tijd voor groene vingers,
ik bedoel nam ik geen tijd voor mijn tuintje dus ..... alles weg !!!
Ja jonge, t' verstand komt pas met de jaren hé
En gezien er al wat op zitten, durf ik nu denken da'k al wat slimmer ben
K' denk allez ben bijna zeker dat die winter vast is.
maandag 28 mei 2007 - 02:50
sylvain

Sylvain

Adrienne gij denkt dat ze zullen bevriezen dan moet ik ze er volgend jaar uit halen ,
want ik vind de kleur en het bloepje van alle twee mooi,
maar Adrienne die helemaal groen zyn en van die roze bloempjes die kunne tegen de fele kou he ,
Adrienne volgend jaar ga ik zorgen dat moeke van die donkere en die licht met donker heeft ze ziet graag de oxalis is ook een dankbaar plantje ik ga de knollen aan u geven jij hebt toch een serrè groetjes thuis en dag( he Marcel en is het gelukt die dag met die kerel waar Adrienne zo bang van was??????????????°)
maandag 28 mei 2007 - 04:30
corrielat

Corrielat

Hallo Sylvain, Ik heb deze bloemetjes ook in de tuin, tenminste ze lijken er op, hier wordt het ook wel geluksklavertje genoemd, en hij is winterhard, dus als het dezelfde is heb je er jaren bloemetjes van, in de winter kruipt hij de grond in en in het voorjaar yoepie!!!! daar is hij weer.
dinsdag 29 mei 2007 - 05:01
sylvain

Sylvain

Hey Corrielat zo is het inderdaad gegaan in de winter weg en dan in het voorjaar daar zijn ze, nu hoop ik dat het niets te maken heeft met de zachte winter ;
het duurt wel iets langer als die groene oxalisen want die stonden in beginmei al te pronken met hun bloempjes toen zagen we hier en daar een stootertje,
nu hoop ik dat ge gelijk hebt want ik laat ze dit jaar terug zitten
groetjes en dag
dinsdag 29 mei 2007 - 17:18
prediker

Prediker

wat geweldig die oxalis rand ,
ik heb ze net verplant in de potten en heel veel bollen over ,
Nu moet ik heel erg denken ,waar heb ik nog plaats??
En ik heb parelhoenders los lopen ,die vreten slakken nl ,lusten die ook oxalis?
Ze vraten vorig jaar mijn sla en lathyris wel op,

Foto's van uw Tuinplanten

zondag 15 maart 2009 - 16:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon