menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Anemone cylindrica

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

ik heb deze 3plantjes deze zomer gekocht en zal pas echt mooi zijn als ze zullen uitbreiden denk ik want het bloempje is erg klein op een lange steel.
Het is niet echt wit wit maar heeft een groengele ondertoon, wordt 50cm.
Ik was er al een tijdje op zoek naar en vond ze in Bokrijk(bloemenmarkt), het waren de laatste 3 plantjes die hij bij had.
Ze staan tussen roodpaarse planten om goed uit te komen.

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 15 juni 2012 - 08:57
annis

Annis

Mooi zijn deze Chantal. Deze soort heb ik in 2009 gezaaid en staat nu al een paar jaar prachtig in bloei in deze periode. De bloemen zijn nog niet open maar er zitten er wel verschillende in. Maar veel uitbreiden vind ik niet dat ze doen.

Annis
vrijdag 15 juni 2012 - 09:31
minouke

Minouke

oei dat is spijtig, ik hoopte op wat grotere pollen want ze vallen helemaal niet op die bloempjes.

Ik was er verliefd op gevallen door een foto in de boek 'Droomplanten' maar in het echt lijken ze wel veel kleiner.
vrijdag 15 juni 2012 - 09:34
Esem

Esem

Ik heb dit jaar ook pas een witte soort aangeplant,hoogte ongeveer 25 cm en met een gevulde bloem.
Hier staat hij/zij in de witte border tussen al het andere witte buren.
Ze komen ook nu pas in bloei.

Het is nu te nat om een foto te gaan nemen,maar zo vlug het stopt met regen neem ik er een foto van en stuur hem door.
Natte groetjes vanuit Lier.

E.
vrijdag 15 juni 2012 - 09:35
minouke

Minouke

bloemen zijn vrouwelijk Esem je moet niet twijfelen
vrijdag 15 juni 2012 - 09:37
Esem

Esem

Dan zal waarschijnlijk onkruid mannelijk zijn lol
vrijdag 15 juni 2012 - 09:44
Esem

Esem

Hier de beloofde foto van de annemoon.
Wel nat,maar het geeft een mooi efect aan de foto.

E.
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 15 juni 2012 - 13:38
annis

Annis

Eddy is dit Anemone coronaria The Bride. Jammer dat hij zo nat is maar geeft de foto wel een aparte sfeer.

Annis
vrijdag 15 juni 2012 - 15:30
minouke

Minouke

Annis welke bloem of plant ken je wel niet?
als het niet allemaal is dan toch veel !
vrijdag 15 juni 2012 - 16:06
annis

Annis

Ja, Chantal mijn passie zijn planten en ik leer er graag heel veel over. Zo onhoud je vaker de namen maar het gebeurt ook wel eens dat ik niet op een naam kom van een heel algemene plant en ligt de naam op het puntje van mijn tong maar toch.
vrijdag 15 juni 2012 - 17:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon