menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte arondskelken

Ga naar meest recente reactie

aras

Aras


Hallo beste tuinliefhebbers
De bladeren van de witte aronskelken in mijn tuin zijn reeds geel geworden alles behalve een mooi zicht, Mag ik de bladeren nu afknippen?
Verleden jaar heb ik dit gedaan,na een 2 tal maanden zijn er terug bladeren aangekomen en tijdens de eerste vrieskoude terug bevroren. ik heb ze afgedekt tijdens de winter.in 't voorjaar meststof gegeven er zijn stevige stengels aan gekomen maar bijna geen bloemen. wat doe ik verkeerd!!!
Dank bij voorbaat.
Aras
zaterdag 27 augustus 2011 - 14:48
PeterW

PeterW

Zantedeschia's hebben een rustperiode nodig tijdens welke het meest blad afsterft, dus je zit hoe dan ook eens per jaar zonder fatsoenlijk blad.
zaterdag 27 augustus 2011 - 23:18
aras

Aras





Hartelijk dank voor jullie antwoorden
Nog veel tuinplezier
Aras
zondag 28 augustus 2011 - 09:57
aras

Aras

Bij mij moeten ze dan gewoon in het tuinhuis je overwinteren .
groetjes
zondag 28 augustus 2011 - 19:28
PeterW

PeterW

Ze staan bij mij 's zomers ook buiten en 's winters binnen, maar eind april geven ze er de brui aan en wordt alle blad geel.
donderdag 1 september 2011 - 19:48
wiver

Wiver

Beste Aras,
heb je berichtje te laat gelezen. Bij mij overwintert één pot aronskelken binnen (keuken) en bloeit daar weelderig MAAR nadien weer uitgeplant vertikt ie het veel te bloeien, misschien heefrt ie gelijk : geen 2 prestaties in 1 jaar ...
Wie buiten overwintert, zelfs afgedekt, lijkt nu verdwenen door vorst R.I.P.!

Foto's van uw Tuinplanten

zondag 18 maart 2012 - 16:00
moetje1951

Moetje1951

Nog wat afwachten, wiver. Het is echt nog te vroeg om te veronderstellen dat de aronskelken buiten naar de vaantjes zijn. Ze kunnen heel wat hebben, alleen op tijd de bedekking eraf halen anders gaan ze rotten
zondag 18 maart 2012 - 18:28
aras

Aras

Dag allemaal

Inderdaad moetje de aronskelken die buiten in volle grond geplant zijn schieten terug uit ,maar die in het tuinhuis overwinterd hebben daar zijn de knolletjes van bevroren. raar toch?
De natuur doet soms toch zijn eigen zin hè.
groetjes
Aras.



zaterdag 14 april 2012 - 12:20
moetje1951

Moetje1951

Ja hé, de mijne zijn ook al terug boven. Als de knollen diep genoeg in de grond zitten is er geen probleem. Knolletjes in pot of niet in de aarde bevriezen uiteraard sneller. Dit heb ik nu ook voor met tuinazalea, deze in volle grond krijgt al nieuwe blaadjes, deze in de pot (dezelfde) is verloren. Zelfs tulpen in pot zijn kapot dit jaar! Jammer
dinsdag 17 april 2012 - 13:36
Vlinderr

Vlinderr

Mijn Aronskelken hebben de vorst gelukkig ook doorstaan. Er komen weliswaar minder planten boven dan voorgaande jaren. Ik doe in de herfst altijd een flinke laag stalmest op de planten. De werkt altijd goed.
woensdag 18 april 2012 - 09:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon