menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hibiscus Sparkle

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Deze Hibiscus "Sparkle"heb ik vandaag gekocht

[afbeelding verwijderd niet-https]



Ik had eigenlijk een roze willen kopen maar die waren al allemaal uitgebloeid terwijl deze lichtroze nog vol knoppen zit, en daar ben ik voor gezwicht

[afbeelding verwijderd niet-https]


Deze is winterhard, maar geldt dat ook als hij in pot blijft staan? Of moet ik hem dan toch in de kelder zetten?

Groetjes Rialle
zaterdag 14 augustus 2010 - 22:18
Peppody

Peppody

oooh, deze is mooi! Ik heb hier trouwens roze in de tuin staan, volgens mij komt daar ook zaad in of zijn ze ook te stekken? Daar kun je wel wat van hebben dan heb je 'm volgend jaar ook. Hier staan ze al 3 jaar in de volle grond, volledig winterhard, hoe dat in een pot is weet ik eigenlijk ook niet.

zaterdag 14 augustus 2010 - 22:29
rialle

Rialle

Een Luna? Geen idee wat je bedoeld, er stond verder niks op het kaartje. Kun je me dat alsjeblieft eens uitleggen?

Als deze zo makkelijk te stekken zijn kunnen we misschien ruilen met stekjes Esther? Als ik het juist heb is het ook voor deze plant nu de juiste tijd om te stekken?

Groetjes Rialle
zaterdag 14 augustus 2010 - 22:48
groengroentje

Groengroentje

ok, was ook juist in de winkel ... en heb getwijfeld...

Zijn er ook in het rood, maar waren nog niet open, en wil deze graag nog eerst zien. Dus ga volgende week nog eens terug. Hoop dat ze er nog zijn dan.

zaterdag 14 augustus 2010 - 22:53
jamssen

Jamssen

Wat een prachtige plant/bloem.
Ik geloof dat ik nog een plaatsje in mijn tuin moet gaan zoeken voor deze prachtige planten.
Ik vind ze steeds mooier worden terwijl ik ze een tijdje geleden niet eens zag staan.

ps Esther als je nog een stekje over hebt??.....

groetjes mlouise
zaterdag 14 augustus 2010 - 22:58
Peppody

Peppody

ik kan de 19e september 's morgens wel wat afknippen? Moeten jullie het alleen zelf stekken. Misschien dat er dan ook wel zaad in zit dan zal ik dat ook meenemen, ze staan nu volop in bloei. Ik zal er morgen (als het tenminste weer droog is) eens een foto van maken voor de kleur.

zaterdag 14 augustus 2010 - 23:03
jamssen

Jamssen

Oh, jippie heel graag als je dat wil doen.
Zelf stekken zullen we toch wel kunnen als het goed is.
En foto's heel graag die willen we altijd wel zien.

Dank je wel alvast

groetjes mlouise
zaterdag 14 augustus 2010 - 23:07
Peppody

Peppody

@ Batdah: dan mag je morgen eens kijken (als je wil) welke ik heb, ik heb ze namelijk van een collega gekregen die ze volop in de tuin heeft staan en wat wilde gaan uitdunnen. Geen kaartjes er aan, hij zal ze denk ik zelf wel gestekt of gezaaid hebben hem kennende.
zaterdag 14 augustus 2010 - 23:08
Matabish

Matabish

Ongelooflijk mooie bloem!! Zo gaaf!
zondag 15 augustus 2010 - 01:11
molleke32

Molleke32

Van mij is er 1 Luna bevroren afgelopen winter, 1tje heeft het gehaald
Bloemen zo groot als dessertbordjes
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 15 augustus 2010 - 09:52
Peppody

Peppody

Bloemen zo groot als schoteltjes? Wauw!!!

hierbij mijn hibiscus. Hij neigt een beetje naar het paarse toe vind ik nu eigenlijk. Bij interesse hoor ik het wel, ik heb er 2 dus scheutjes afknippen voor de 19e is geen probleem!

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes
zondag 15 augustus 2010 - 11:30
molleke32

Molleke32

@ Peppody: Ja de bloemen zijn in diameter ongeveer 15 a 16 cm hier
Het is de Hibiscus Luna Pink Swirl.
Groetjes Vicky
zondag 15 augustus 2010 - 12:44
rialle

Rialle

Dus als ik het goed begrepen heb kan die van mij gestekt omdat het een Luna soort is en die van Peppody niet maar die kan gezaaid?
Ik vind het een beetje verwarrend Batdah omdat je schrijft dat ik hem naamloos gekocht heb, maar is zijn naam dan niet Sparkle? ( Sorry als ik een beetje traag van begrip ben, maar ik heb zoveel aan mijn hoofd de laatste tijd dat het wel lijkt of mijn hoofd overvol zit en er niets meer bij kan, dus wordt ik vergeetachtig en soms wat traag van begrip!)

Hier het kaartje dat eraan hing
[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik vraag me ook af wat die (P) achter sparkle betekent.

Groetjes Rialle

zondag 15 augustus 2010 - 14:40
rialle

Rialle

De soort in de topic is Hibiscus moscheutus.....die wordt gestekt(cv's en merken) of gezaaid(de soort)

Dit begrijp ik ook niet zo goed. Wat zijn cv's en merken?

Dus ik heb gekocht: Hibiscus moscheutus, een Luna-soort met de naam Sparkle?
Waarom zetten ze verdorie niet de precieze naam op het kaartje?? Dit komt zoveel voor, ik kan me eraan ergeren! Zo moeilijk is dat toch niet?

Groetjes Rialle
zondag 15 augustus 2010 - 15:08
Bonami's garden

Bonami's garden

Hier zijn drie Hibiscussen in knop en nog geen één bloem te zien

Groetjes Yannick
zondag 15 augustus 2010 - 16:21
molleke32

Molleke32

@ Batdah: hoe weet jij dat in godsnaam allemaal???

zondag 15 augustus 2010 - 20:21
rialle

Rialle

Dank Batdah, voor deze uitgebreide uitleg! Het is voor een leek toch een beetje zware materie, maar met zo'n uitleg heb ik het wel begrepen!

Op het moment hangen de open Hibiscusbloemen er maar zielig bij. Hopenlijk wordt het weer snel beter!!

Groetjes Rialle
woensdag 18 augustus 2010 - 11:37
molleke32

Molleke32

@ Ernestine: neen geen flauw idee welke soort dat moet voorstellen
Mss Batdah wel?
woensdag 18 augustus 2010 - 11:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon