menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gaura lindheimeri

Ga naar meest recente reactie

annis

Annis

Gaura een plant met bloemetjes die op fladderende vlindertjes lijkt. Ieder jaar weer een feest. In het Nederlands ook wel Prachtkaars genoemd.De Engelse noemen hem 'Whirling Butterflies'
Bloei van 7- 10 en worden 100 cm hoog. Staan graag in de volle zon prefereren een goed doorlatende grond.

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes @nnis
donderdag 13 augustus 2009 - 14:08
an

An

ziet er goed uit annis
mooie bewerking zo
gr an
donderdag 13 augustus 2009 - 14:55
Thanja

Thanja

Staat ook bij mij in de tuin, één van mijn favorieten! Ik vind dat je er een prachtige foto van gemaakt hebt!

donderdag 13 augustus 2009 - 16:50
lentemode

Lentemode

Annis, een porselanosa P laatje !
Of moet ik schrijven: B laadjes van porselein ?

Ik heb ze hier ook voor het eerste jaar, zelf opgekweekt uit zaadjes van 'Laura Ashley', je bekend uit mijn flower-powertijd ?

Vroeger naaide ik tafellakens met haar stoffen, droeg ik hemden en rokken met bloemekes en nu op mijn oude dag kocht ik haar zaadjes...

Wat me wel een beetje tegenviel aan de Gaura is dat de lange takken toch wel de neiging hebben om uiteen te vallen, ze eisen nogal wat plek op...
Kan je een foto van de hele plant posten ?

Groetjes,
Mia

vrijdag 14 augustus 2009 - 12:25
annis

Annis

@Mia dat is hier net zo wat het omvallen betreft. Eigenlijk staat hij het beste ergens tussen hoewel ik ook wel pollen heb zien staan die mooi overeind bleven. Zelf heb ik hem ook uit zaad opgekweekt en is nog niet zo'n grote pol. Op dit moment na de regen van gisteren hangt hij met zijn bloemen over de andere planten heen.

@Ernestine wat zaden betreft moet ik even kijken of er wat op komt. Anders stuur ik ze je wel maar dat zal nog even duren.

groetjes @nnis
vrijdag 14 augustus 2009 - 13:25
lentemode

Lentemode

Annis, laat ons hopen dat het nog aan de opkweekperiode ligt, dat lamlendige uiteenvallen...
Er gaat toch zo snel wat mis, niet ? Te vroeg, te laat in de vaste grond gezet, verkeerde temperaturen gehad, enz.

In onze straat staan er ergens twee exemplaren in een voortuin:

de ene strikt bijeengebonden met een touw ( 'k ben net gaan inspecteren) en de andere heel mooi en statig, niet bijeengehouden, schitterend, maar die neemt dus wel heel veel plaats in beslag.
Laat ons hopen dat het volgend jaar dik in orde komt...
Gelukkig plantte ik ze ook tussen haag en andere planten, goed ingebed dus...

Wat maakte je me daar toch een porseleinen fotootje van !

Groetjes,
Mia
vrijdag 14 augustus 2009 - 13:43
Adrienne

Adrienne

ola wat knap
maandag 17 augustus 2009 - 13:41
Matabish

Matabish

Wondermooi!!
Ik heb in de tuin een paar 'Dancing butterflies'. Die zijn ook zo 'luchtig' mooi!
dinsdag 18 augustus 2009 - 20:46
Thanja

Thanja

Die van mij staat ook heel mooi rechtop, zonder bijeengebonden te hoeven worden. Ik kijk of ik straks nog even een fotootje ervan kan maken. Na vanavond zal het spul wel plat liggen...

donderdag 20 augustus 2009 - 11:08
minouke

Minouke

in mijn vorige tuin kwamen ze nooit terug, maar hier ga ik het nog eens proberen en dan maar HOPEN!

En zoals we van jou gewoon zijn een super super mooie foto!!
maandag 24 augustus 2009 - 19:37
Thanja

Thanja

Ze staan er nog mooi bij! Vandaag even een fotootje gemaakt. Die van mij komen gelukkig elk jaar weer terug!

[afbeelding verwijderd niet-https]


Op de achtergrond zie je nu nog een schutting, maar met een beetje geluk is het volgend jaar een mooie groene muur van groenblijvende clematissen.
woensdag 26 augustus 2009 - 20:03
Esem

Esem

Deze laat je mooi zien
Mooie foto.

Gr Eddy,
woensdag 26 augustus 2009 - 21:32
Thanja

Thanja

Dank je Eddy.

Ik kreeg een verzoek voor zaden van deze plant, maar ik heb geen idee of ze zaadvormen en hoe dat eruit ziet. Weet iemand dat?

donderdag 27 augustus 2009 - 08:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon