menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kamperfoelie en Blauwe regen

Ga naar meest recente reactie

Sarah

Tekst aangepast

Sarah

Kamperfoelie en Blauwe regen (2e bloei)


Sarah[afbeelding verwijderd niet-https]

Sarah
donderdag 10 juli 2008 - 16:53
annis

Annis

Sarah dat is ook een mooie combinatie. De blauwe regen heeft hier maar eenmaal gebloeit is wel pas het eerste jaar.
donderdag 10 juli 2008 - 17:52
summerspookje

Summerspookje

Kamperfoelie en Blauwe regen (2e bloei)

Sarah
die kamperfoelie is wel ZEEEEEr mooi , die van mij is wit!!zoals bij de buren , maar dat roze rood , prachtig, heeft u de naam hiervan?ik heb ook een blauwe regen ook in tweede bloei, staat nog niet helemaal open , de eerste bloei is mislukt door mijn eigen schuld, slecht gesnoeid, maar op één van de topics was de uitleg om te snoeien , heb ik dus gedaan ,en nu staan er reuze knopen op en trossen, zal die combinatie ook eens uitproberen met die kamperfoelie als dat mag

annis
mijn blauwe regen heeft 3 jaar geduurd ,eer er een bloempje op kwam, maar ik heb volgehouden en hem gehouden , de eerste bloei was ook niet fameus, maar het kwam naar het schijnt , dat ik een plant had van zaden, op de topics hebben ze dan gezegd ,als ge een blauwe regen koopt , liefst een waar de bloem al op staat, dus goeie raad volg ik op , met resultaten

gr.annie
vrijdag 11 juli 2008 - 10:53
Sarah

Sarah

@ Annis,

Bij een blauwe regen is geduld een schone zaak, kan altijd even duren voordat het goed is.

@ Annie,

Ik heb totaal geen ideee welke kamperfoelie dit is, het zal echt niet zo'n apsrte zijn want hij staat
al 23 jaar in mijn tuin. En in de loop van de jaren be ik veel kaartje en namen kwijt geraakt.
En 23 jaar geleden had je helemaal nog niet zoveel keus dus zal het wel een hele algemene zijn.

Hier onder een foto van de blauwe regen in de eerste bloei.
[afbeelding verwijderd niet-https]

en nog een om een idee te krijgen hoe groot de trossen waren
[afbeelding verwijderd niet-https]

Misschien bij jullie volgend jaar ook zo.

Groetjes Sarah
vrijdag 11 juli 2008 - 12:56
Rita1960

Rita1960

Hoi Sarah,

Maakt niet uit hoor dat je niet weet welke kamperfoeliesoort het is. Het is een HELE mooie! En een hele sterke als je hem al zo lang hebt.
(ik weet ook niet welke soort de mijne zijn, maar ze ruiken lekker en zien er goed uit.)

groetjes,

Rita
vrijdag 11 juli 2008 - 18:32
summerspookje

Summerspookje

sarah!!
niet mooi van u , nu maakt ge mij zo ellendig gezond jaloers , op die prachtige trossen , mens mens toch ,wat een weelde, en als ik al van de mijne zo een geur heb , wat moet dat dan bij die van u zijn
mooi mooi hoor ,

gr;annie
vrijdag 11 juli 2008 - 20:09
Adrienne

Adrienne

Wauw, dat laat je meteen de regen vergeten
dinsdag 22 juli 2008 - 12:00
annis

Annis

Hier zitten op dit moment ook weer knoppen in de blauwe regen en als de zon even blijft schijnen dan gaan ze ook wel weer open en natuurlijk de geur die is ook hemels.
dinsdag 22 juli 2008 - 22:18
Eveline68

Eveline68

als deze kamperfoelie al heel lang in je tuin staat dan zal het wel de boskamperfoelie zijn, de twee meest bekende zijn de belgica en de serotina. zelf heb ik de americana, maar die ruikt niet heel erg sterk. ook heb ik de halliana gehad deze had geel met wite bloemen.
donderdag 24 juli 2008 - 17:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon