menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Anemone coronara

Ga naar meest recente reactie

Spuddy

Tekst aangepast

Spuddy

Deze Anemone Spreidt zijn bloemblaadjes Bij de eerste zonnestralen.

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 6 mei 2008 - 10:22
annis

Annis

Mooie Spuddy is dit de Mr. Fokker. Prachtige kleur heeft deze.
dinsdag 6 mei 2008 - 15:45
Spuddy

Spuddy

Geen idee Anis. Er stond enkel Anemone op het kaartje.
dinsdag 6 mei 2008 - 18:58
linderic

Linderic

Hoi Spuddy,

Mooie anemoontjes ,ik vind dat wel mooie bloempjes,is dat een resente foto wat ik mij dan afvraag,die bladeren op de achtergrond is dat hosta?bij mij komen die nog maar juist boven en bij jou staat die al zo weelderig!
groetjes Linda
dinsdag 6 mei 2008 - 22:03
Spuddy

Spuddy

Ja hoor, deze morgen genomen.
dinsdag 6 mei 2008 - 22:42
Rita1960

Rita1960

Hallo Spuddy,

Weet niet waar jij woont maar mijn anemoontjes zijn nog lang niet zover en mijn hosta's ook niet
Maar.... als ze bij jou uitgebloeid zijn... beginnen ze bij mij
Ik kan er met jouw foto's nu al vast van genieten

groetjes,

Rita
woensdag 7 mei 2008 - 21:29
Spuddy

Spuddy

Ik woon in Mariakerke, een deelgemeente van Gent. Het is hier zandgrond en misschien hebben ze dat graag. Andere planten zoals voorjaarsbollen (tulpen, narcissen, crosussen) bloeien hier altijd later. Zal wel een kwesite van grondsoort/standplaats zijn zeker?
woensdag 7 mei 2008 - 21:33
Rita1960

Rita1960

en ik woon in het noorden van Holland (plm 350 km noordelijker) ook op zandgrond

Rita
woensdag 7 mei 2008 - 21:36
linderic

Linderic

Hallo Spuddy,

Jij woont niet zo ver van mij en hier is het ook zandgrond en hier groeid bijna niks met fatsoen! anemoontjes bloeien nu maar die heb ik niet veel en de hosta's die doen het wel maar zeeeeer traag , die hebben echt wel vochtige grond nodig! Ik ben al lang blij dat er iets groeit.
groetjes Linda
woensdag 7 mei 2008 - 22:15
Spuddy

Spuddy

Hey Linda,

Composteer jij zelf? Elk jaar geef ik de tuin een laagje compost en meng dat goed door met een drietand. Het verbeterd de structuur van de grond en de plantjes aprecieren dat ten zeerste.
woensdag 7 mei 2008 - 23:56
linderic

Linderic

Hoi Spuddy ,

Ja wij hebben hier een compostbak (zo'n groene)en die is te klein en daarnaast nog een hoop met compost maar die is nog niet klaar voor gebruik, ik gooi er elk jaar wel wat van tussen de borders maar er zit ook gemalen boomschors in de borders anders waait al het zand hier in het rond want wij wonen "op den buiten" en het waait hier bijna altijd.
toch bedankt voor de tip
groetjes Linda
donderdag 8 mei 2008 - 21:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon