menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Legkippen

Ga naar meest recente reactie

Angelo

Angelo

als er mensen opzoek zijn naar legkippen, dan wil ik even laten weten dat er in Herk-De-Stad, ex legkipjes te koop zijn van 1 jaar oud, voor 1 euro per kip.


Ik zelf ga er ook al een paar halen

Het leek me leuk om deze kipjes iets meer kans te geven


meer info, vraag maar


zondag 30 januari 2011 - 15:17
lentemode

Lentemode

Ha, leuke avatar...
Het begin van een nieuw (voorjaars)leven !

Top!
Groetjes,
Mia
zondag 30 januari 2011 - 16:01
Angelo

Angelo

Dank je wel Mia, en inderdaad het begin van een nieuw (voorjaars)leven !


groetjes

Angelo
zondag 30 januari 2011 - 16:07
York

York

Toch oppassen Angelo dat je geen ziekten in je hok brengt
maandag 31 januari 2011 - 22:18
Angelo

Angelo

eigenlijk nog nooit last van gehad, en normaal zijn deze kippen toch altijd ingeënt, daar de eieren bedoeld zijn voor consumptie


maandag 31 januari 2011 - 22:24
cetinel

Cetinel

bij mij is er bijna een bezweken aan luis....kort nadat ze bij mij kwamen...
was beetje suffig en zat hele tijd in het nest beetje te "staan" ik dacht aan legnood en pakte haar op om te controleren,in no time zaten mijn hand en arm vol met van die krioelende krengen,gelijk binnen gepakt en een doucheke gegeven(babyshampoo) ge wilt nie weten hoeveel er met het water meespoelden. drooggeblazen en in een kooi in de veranda gezet,dan de ander 2(had er drie gekocht) ook gaan halen en nagekeken en ook die zaten onder,alleen niet zoveel als de eerste,beiden ook een doucheke gegeven..
dan mijn eigen kippetjes nagekeken,die hadden er ook maar veeeeeel minder...
als de wiedeweerga naar de winkel en dan spul gekocht voor het hok en voor de kips zelf....
nou leuk klusje,meer dan 20 kippen behandelen waarvan het grootste deel brahma en cochin(groot)is,dan nog wa mechelse en een paar zijdehoenen,verder de verschrikkelijke araucana(niet te pakken...,was overigens de enige zonder luis bleek achteraf)
keb het geweten aan mijn armen en rug(de eersten zijn nog vrij vlot te pakken,maar eens ze het in de mot hebben..)
no thanks,voor mij geen afgeschreven legkippen meer,waren de gemeenste van het stel,pikten op de rest en op mekaar....ze hebben wel mooie pluimkes gekregen later,maar zijn altijd gemeen gebleven...
ik heb ook gewoon legkippen gekocht tegen de leg aan,en die zijn ook minder tam,maar wel veel beter dat die afgedankte(teveel traumas achter de rug vrees ik)
dinsdag 8 februari 2011 - 09:43
Angelo

Angelo

Ik heb nog nooit last gehad met zo ex legkipjes, ze zijn inderdaad een beetje brutaler als de rest, maar mijn andere kippen verweren hun goed dus

En luizen enzo heb ik ook nooit echt bij hun gehad, maar we smeren zowieso elke week de stokken in met slaolie, en de legnestjes zijn gekalkt, dus is ook mooi proper te maken


Ook al paar keer legkippen tegen de leg aan gekocht, en die heb ik nog nooit langer kunnen houden dan 2 jaar.
dinsdag 8 februari 2011 - 17:09
cetinel

Cetinel

olie en kalk zijn goed tegen bloedluis,maar ik heb het over de gewone luis die op de kippen zat...brrr
bij jou ging het wel goed blijkbaar(gelukkig)maar hier is het absoluut niet voor herhaling vatbaar.....
dinsdag 8 februari 2011 - 19:27
bunnygarden

Bunnygarden

I v m Die kippen 1€, 1 jaar oud.

Waar zijn die af te halen ?

Bruine/witte ?

Dus als die 1 jaar oud zijn moeten die weg voor andere vanwege de eiproduktie zullen we dan maar zeggen.
zondag 13 februari 2011 - 19:39
Angelo

Angelo

het zijn inderdaad kippen die weg moeten als ze 1 jaar oud zijn, zodat er jongere kippen kunnen komen

het zijn de bruine legkippen


En ze zijn te halen in Donk, Herk-De-Stad.
zondag 13 februari 2011 - 19:40
bunnygarden

Bunnygarden

I v m Die kippen 1€, 1 jaar oud.

Waar zijn die af te halen ?

Bruine/witte ?

Dus als die 1 jaar oud zijn moeten die weg voor andere vanwege de eiproduktie zullen we dan maar zeggen.
zondag 13 februari 2011 - 19:42
dvdl

Dvdl

Ik zou ook graag een adres hebben, ik wil 8 a 10 kippen, af en toe een eitje is voor mij voldoende, de kippen heb ik nodig om een stuk van de tuin proper te houden.
woensdag 21 september 2011 - 07:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon