menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Legkippen

Ga naar meest recente reactie

kell

Kell

hoi,
kan iemand mij adressen of sites doorsturen waar ik afgedankte legkippen kan vinden ?

mvg,
[email protected]
zaterdag 12 juli 2008 - 01:51
cetinel

Cetinel

waarom afgedankte?
zaterdag 12 juli 2008 - 10:40
summerspookje

Summerspookje

goeie vraag cetinel , ben ook benieuwd voor het antwoord
annie
zaterdag 12 juli 2008 - 11:28
Diddy

Tekst aangepast

Diddy

batterijlegkippen hebben na een tijd geen enkele waarde meer voor de eigenaar, meestal doen ze die gewoon dood en bij het slachtafval (meestal zelfs vermalen tot voer), ge kunt ze ook adopteren, soms geven ze die kippen weg of tegen iets van 5 € /syuk, die kippen hebben een luxe pensioentje bij hun adoptieouders want ze hebben een uitloop en ze kunnen zelf eens kiezen wat ze eten (bv slakken) , meestal zijn hun bekjes afgeknipt maar die groeit meestal terug na een jaartje

het is dus voor een nobel doel (allez ik denk toch dat het daarom is)
zaterdag 12 juli 2008 - 12:14
summerspookje

Summerspookje

als dat zo is , sta ik er voor 100° achter

nobel zoiets
zou ik ook doen ,als manlief mij een stuk van de gazon zou afstaan
gr
annie
zaterdag 12 juli 2008 - 12:28
kell

Kell

natuurlijk is het voor die kippen een goede thuis te geven,
waarom anders ?
zaterdag 12 juli 2008 - 13:33
printemps

Printemps

euhhh

voor soep van te maken????


mvg
an
zaterdag 12 juli 2008 - 13:45
Angelo

Angelo

'afgedankte' batterijkipjes, kunnen nog ettelijke jaren mee, ze hoeven niet te dienen als soepkip of gewoon voor het plezier, je mag er wel degelijk nog een eitje van verwachten.


Ons Nora, zit al een dik jaar hier, en ze legt nog steeds, het is een heel lieve knuffelkip


afgekapte bekjes groeien niet meer terug, ze blijven verminkt voor de rest van hun leven



zaterdag 12 juli 2008 - 17:48
kell

Kell

voor alle duidelijkheid : ik vraag dit ZEKER NIET om soep van te maken,
dit is enkel en alleen om kippen een goede thuis te geven, wij hebben net gebouwd en hebben een redelijke grote gazon nu, daar is zeker meer dan genoeg plaats voor een kippehok met kippen,
dus als ik zo enkele kippetjes kan helpen op een beter leven, waarom niet dan ?
zaterdag 12 juli 2008 - 21:38
Siggy

Siggy

Hallo !!!
Ik heb hier nog enkele adressen gevonden uit het tuinforum, legkippen aan ong.1€ Sijsele Damme
tel. : 050/374366 en Oude kerkstraat Nevele tel. :0477/632252
zondag 13 juli 2008 - 09:57
summerspookje

Summerspookje

voor alle duidelijkheid : ik vraag dit ZEKER NIET om soep van te maken,
dit is enkel en alleen om kippen een goede thuis te geven, wij hebben net gebouwd en hebben een redelijke grote gazon nu, daar is zeker meer dan genoeg plaats voor een kippehok met kippen,
dus als ik zo enkele kippetjes kan helpen op een beter leven, waarom niet dan ?
[afbeelding verwijderd niet-https]
sorry kell, voor al die vragen , maar geef toe de dag van vandaan is het toch een ellende voor die beestjes, wat er allemaal gebeurt ik krijg er rillingen van , maar fijn van je om voor die beestjes te zorgen en een fijn leven te geven , ook angelo las ik ,die zo en kip heeft , heerlijk nog zo een mensen tegen te komen annie
zondag 13 juli 2008 - 11:15
cetinel

Cetinel

aha! das wat anders natuurlijk,heb zelf ook zo 3 kippen uit een "scharrelschuur"gehaald aan 2,5 of drie euro het stuk,afgekapte bekjes,lelijk verenkleed,onder de luizen!!! (opletten dus als ge ze binnenbrengt,best eerst es controleren en eventueel behandelen)
jammer genoeg waren deze kipjes helemaal niet zo lief als mijn andere!,maar ik had plaats genoeg dus was dat ook geen echt probleem.ze bleven met hun drieen bij mekaar en waren van tijd tot tijd wel es gemeen tege de anderen,maar ook nooit zo erg dat het tot een bloedvergieten kwam.
na verloop van tijd kregen ze een mooi verenkleed en legden inderdaad nog heel wat grote! eikes.
vandaag is er een nakomelingske van een van die kipjes uit het ei gekropen! een achter achter kleinkind!! .
deze kipjes beginnen te leggen rond 5 maand,daarna gaan ze in de rui en dan komt er een legstop(energie nodig voor nieuwe pluimkes,dus geen eikes)van een maand of twee.
voor de boer is dat te duur om die eten te geven terwijl ze geen eieren leggen,dus worden ze afgedankt! ze zijn dan 1 jaar.........
een kip kan ettelijke jaren oud worden,dus dat gun je ze op die manier dan!
ben benieuwd als je ze vind,fotooke??

en inderdaad,afgekapte bekjes,dat groeit nooit meer aan,je reinste dierenmishandeling!!!
zondag 13 juli 2008 - 15:37
ulanka

Ulanka

Raar van die afgekapte bekjes die niet meer teruggroeien, ik heb daar andere ervaring mee , of was dat toeval ? Jaren geleden hadden we een tamme kauw in onze voliere zitten, toen mijn man enkele klusjes in de voliere aan het opknappen was met een kniptang of zoiets zat dat beest van dichtbij alles in het oog te houden, nieuwsgierig zoals ze zijn he , en plots op het moment dat mijn man iets wou doorknippen stak kauwke zijn bek daartussen ! En ja, het bovenste stuk van de bek was weg( de helft toch) . Grote paniek natuurlijk, maar kauwtje heeft leren eten zonder bek en wonder bij wonder is die weer aangegroeid en was hij weer de oude !
Te nieuwsgierig zijn is ook niet goed he ! Happy end voor dit waargebeurde verhaal !

groetjes en suc6 met de kippetjes

Ulanka
donderdag 17 juli 2008 - 11:04
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

kippesnaveltjes worden niet afgeknipt maar afgebrand als eendagskuiken,daar zal wel het verschil in zitten.als de zenuwen kapotgebrand zijn groeit er niet echt meer wat terug he......je reinste dierenmishandeling trouwens!

http://www.animalfreedom.org/paginas/informatie/kippen/snavelkappen.html
donderdag 17 juli 2008 - 13:17
charelke

Charelke

Ja weet er iemand of er nog ergens een gemeente in limburg of antwerpse kempen die nog van die uitgelegde kippen uit batterijen verkoopt, mag ook een kippenboer zijn hoor.
groetjes
Charelke
dinsdag 18 november 2008 - 21:48
alloo

Alloo

Met die afgedankte batterijlegkippen moet men oppassen,ooit heb ik eens gelezen ,ik weet niet meer waar en wanneer, die bepaalde persoon kocht of kreeg ook van die kippen, en die konden zich niet meer aanpassen in een ren ,en stierven één voor één.

groetjes Alfons
zondag 23 november 2008 - 20:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon