menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

3 kippen

Ga naar meest recente reactie

bakkie

Bakkie

hallo ik ben stijn vandewalle (bakkie ) en ik heb drie zieke kippen en ze genezen niet dus ik wil ze weg doen maar ik weet niet waar ik dat kan doen en ik wil er ook niet voor betalen om ze weg te
doen weet iemand raad voor mij ???????




gtjes stijn (bakie)
dinsdag 13 november 2007 - 18:34
Plantadvies

Plantadvies

Dag Stijn. Wat mankeren ze dan? Want ik denk niet dat iemand ze dan wil.
dinsdag 13 november 2007 - 21:25
boerken

Boerken

als er echt niks anders op zit dan kan je die doden en je mag die zelfs
in je tuin in de grond steken maar wel op en diepte van 60 cm .
is drastich maar is een oplossing .
dinsdag 13 november 2007 - 22:23
bakkie

Bakkie

hallo het probleem is ze hebben maden in hun maag en andere wormen maar er zijn maar 2 kippen ziek maar ik wiil toch geen riziko nemen (het zijn leg kippen )





gtoeten stijn (bakkie)
woensdag 14 november 2007 - 13:54
Angelo

Angelo

ik zou me allereerst eens afvragen of je wel weet waar je mee bezig bent?


sorry hoor, maar ze genezen niet? ben je wel eens naar de dierenarts geweest met ze? waarschijnlijk niet, want je wilt al geen geld uitgeven om ze weg te brengen, laat staan voor eens naar de dierenarts te gaan.


woensdag 14 november 2007 - 17:42
Gespeel

Gespeel

Ik zou toch ook graag hebben dat je eerst nog iets probeert om die beestjes te redden! Zeker omdat je weet dat die ene kip totaal niet ziek is!! Besmettingsgevaar is wel groot natuurlijk, maar kan je die ene kip dan al niet apart steken zo ver mogelijk van de andere?

Voor de rest denk ik dat BAYTRIL een goed redmiddel is. Het product is absoluut niet schadelijk voor je kippen. Geef je ze het en helpt het niet, dan gaan ze er zeker toch ook niet van dood, maw baat het niet dan schaadt het niet. Zelfs een overdosis kan niet veel kwaad (of je zou het product met liters moeten toedienen...).

Je hebt er maar een heel kleine hoeveelheid van nodig, een paar druppeltjes per dag per dier volstaan! Het product is niet zo heel goedkoop, dat heb je met apothekersbucht, dat is nooit supergoedkoop, maar als je maar een kleine hoeveelheid koopt, ben je er voor de prijs van 1 of anderhalf pakje sigaretten vanaf! Ik hoop echt dat je dat nog voor je kippen over hebt. Het is een afdoend middel voor heel wat ziektes bij kippen of pluimvee in het algemeen.

Een doodzieke haan die al in de vijver was gesukkeld (kippen hebben vaak de neiging om in water te sukkelen als hun einde nabij is, vraag mij ook niet waarom) heb ik er met BAYTRIL op een paar dagen tijd weer helemaal kunnen door helpen. Geen wormpjes meer, weer stevigere mest, zakte niet meer door zijn poten, lag niet meer scheef in het hok, begon weer te eten en te drinken, geen papperige indruk meer zoals je soms zieke duiven in elkaar gedoken op straat ziet zitten en ondertussen is hij weer helemaal de oude en is hij weer op zijn normale gewicht.

Echt waar, ga dat morgen bij de apotheker halen, geef het aan alledrie je kippen (ook aan de niet zieke) en ik hoop dat je ze zo kunt redden. Je zult er wel vlug moeten bij zijn als ik zo de symptomen lees, wacht dus niet tot overmorgen! Hou je ons op de hoogte hoe het ermee is?


greetz,
gespeel
woensdag 14 november 2007 - 18:45
corrielat

Corrielat

Van mijn twee kippen was er eentje zo ziek dat zij niet meer te genezen was volgens de dierenarts, deze heeft hij met een spuitje in laten slapen, de andere heeft een of ander kuur gekregen, druppels tegen wormen, en zij is springlevend, legt nog regelmatig een eitje, dus ik zou niet te lang meer wachten en snel naar de dierenarts of......................de kop uittrekken (zou ik niet kunnen) maar laat ze niet onnodig lijden.
Natuurlijk is de dierenarts duurder dan nieuwe kippen, maar je bent dierenvriend en dan heb je veel voor je beestjes over, ik wel tenminste.
woensdag 14 november 2007 - 21:10
bakkie

Bakkie

maar ik ben al naar de dierenarst geweest en zij heeft me drupels gegeven en ik heb dat flesje uitgebruikt en het was toen beter maar nu hebben z ehet weer en ik zoyu ze graag kwijt en ze zijn ook al 4jaar oud maar ik wil ze wel zelf niet doden







vriendelijke groeten stijn vandewalle(bakie)
woensdag 14 november 2007 - 21:20
corrielat

Corrielat

Als je al naar de dierenarts bent geweest en de medicijnen hebben niet geholpen, zou je de dierenarts kunnen vragen hoe het komt dat ze weer ziek zijn, een goed dierenarts zal je zeker goed moeten helpen,

Als ze niet meer geholpen kunnen worden zou je dan niet iemand kunnen vinden die ze voor jou zou willen afmaken?

Als jij het niet kan aanzien vragen of iemand het wil doen zonder dat jij het ziet?

ik zou ook niet blijven medicijnen geven als het toch niet helpt.
woensdag 14 november 2007 - 21:52
bakkie

Bakkie

daarom zet ik het ook op tuinforum als iemand zewil hebben om te doden ......






groeten stijn




donderdag 15 november 2007 - 18:46
Gespeel

Gespeel

Baytril bakkie Baytril!

Trouwens, van waar ben je ergens?
donderdag 15 november 2007 - 18:53
Angelo

Angelo

ja ik snap het echt niet, gewoon nog een keertje proberen, wat ga je doen na dat deze dood zijn?

nieuwe kopen, en dan als deze ziek zijn, ook laten slachten?

donderdag 15 november 2007 - 20:08
cetinel

Cetinel

ja ik snap het echt niet, gewoon nog een keertje proberen, wat ga je doen na dat deze dood zijn?

nieuwe kopen, en dan als deze ziek zijn, ook laten slachten?


vrees ook dat het zoiets zal worden.....t zijn maar kippen hé
vrijdag 16 november 2007 - 15:25
bakkie

Bakkie

ze moeten gesleagt woorden maar ik zoek iemand dat dat wil doen voor mij !!! en ik ga het land nu heelemaal om spiten en maken dat het nieuwe grond is en dan als het lente is weer nieuwe kopen en hun hok ook goed rijnegen dat die nieuwe kippen ook niet ziek zijn en ik woon in wevelgem (bij kortrijk in belgie)





vriendelijke groeten stijn (bakkie)
vrijdag 16 november 2007 - 17:38
kippeninfo

Kippeninfo

Ga gewoon naar kippeninfo, http://www.kippeninfo.co.nr, en leer er veel bij.
vrijdag 16 november 2007 - 18:27
Angelo

Angelo

CITAAT:
">#666666;'>
ja ik snap het echt niet, gewoon nog een keertje proberen, wat ga je doen na dat deze dood zijn?

nieuwe kopen, en dan als deze ziek zijn, ook laten slachten?


vrees ook dat het zoiets zal worden.....t zijn maar kippen hé


ja een stukje vlees op poten met pluimage eraan, het is vervangbaar, waarom dan moeite doen?
vrijdag 16 november 2007 - 19:12
bakkie

Bakkie

ik zal nieuwe kopen en die drie weg doen maar ik zoek iemand die ze wil slagte voor mij of een kipen boer dat ze wil bij zijn zieke steken en dan komen er mensen dat op halen die zieke en dode
kippen maar ik zal dan in de lente weer nieuwe kopen en ik zal eerst het kippen gok goed stereliezeren en het land waar ze zitten goed spitten dat hun strond van onder ligt en dat het nieuwe aarde is dan gaan ze zeker niet meer ziek worden






stijn vandewalle
zondag 18 november 2007 - 08:23
jumperke

Jumperke

Stijn,al eens navraag gedaan in de straat?
Ja,ik ken u,ge zijt niet in staat om een kip te slachten.
Ik moet bekennen,ik ook niet hoor!
Probeer ze anders nog een behandeling te geven of nog eens naar de dierenarts te gaan.

groetjes jerko

zondag 18 november 2007 - 19:24
cetinel

Cetinel

ik zal nieuwe kopen en die drie weg doen maar ik zoek iemand die ze wil slagte voor mij of een kipen boer dat ze wil bij zijn zieke steken en dan komen er mensen dat op halen die zieke en dode
kippen maar ik zal dan in de lente weer nieuwe kopen en ik zal eerst het kippen gok goed stereliezeren en het land waar ze zitten goed spitten dat hun strond van onder ligt en dat het nieuwe aarde is dan gaan ze zeker niet meer ziek worden






stijn vandewalle


kippen kunnen altijd ziek worden...
of de grond nu omgespit is of niet,net zoals mensen zijn er zoveel ziektes en zoveel manieren van besmetting,goed verzorgde kippen is geen garantie voor nooit meer zieke kippen(jammer genoeg)
natuurlijk maakt de hygiene wel heel veel verschil
voor je nieuwe kippen haalt moet je echt weten wat de anderen scheelde anders riskeer je de nieuwelingen ook weer te verliezen.....
maandag 19 november 2007 - 10:12
bakkie

Bakkie

mijn probleem is opgelost!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(gelukig)
maandag 19 november 2007 - 18:08
Gespeel

Gespeel

wat heb je er nu mee gedaan of willen we het niet weten?
woensdag 21 november 2007 - 18:30
jumperke

Jumperke

Neen,er is een zieke kip gestorven.
De andere 2 leven nog en het gaat kennelijk weer beter met ze.
Ben blij dat hij ze niet heeft geslacht!

groetjes jerko
woensdag 21 november 2007 - 18:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon