menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lavendel

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

ik ben op zoek naar lavendelzaad,wie kan me helpen???
woensdag 13 december 2006 - 23:56
Angelo

Angelo

jammer Ceti, ik heb gisteren de lavendel gesnoeit, en daar viel heel wat zaad uit, heb jammer genoeg niks op gevangen, als ik dat eerder had geweten, kreeg je zoveel zaad als je wou!
donderdag 14 december 2006 - 12:52
cetinel

Cetinel

spijtig.......
donderdag 14 december 2006 - 16:08
Rodger

Rodger

Lavendel kan je veel beter stekken dan zaaien,je hebt ook veel vlugger een mooie plant van een stek .
Bij het stekken heb je altijd voor 90 % groei.
groetjes
rodger.
donderdag 14 december 2006 - 18:47
Angelo

Angelo

mijn stekken zijn altijd mislukt, nog nooit 1 gehad die begon te groeien, maar klimop stekken lukt hier ook al niet, zaaien van lavendel, daar moet ik nog niks voor doen, die komen hier spontaan op!
donderdag 14 december 2006 - 19:44
cetinel

Cetinel

Lavendel kan je veel beter stekken dan zaaien,je hebt ook veel vlugger een mooie plant van een stek .
Bij het stekken heb je altijd voor 90 % groei.
groetjes
rodger.



ja dat kan je doen,als je al lavendel hebt staan hé,maar ik moet hier van nul beginnen dus dacht ik aan zaaien....
vrijdag 15 december 2006 - 09:03
koen

Koen

Wat betreft het stekken


Ik heb in oktober een deel stekken van m'n lavendels genomen, zien er nog allemaal goed uit en staan nu in de serre. Hoe lang duurt het in feite tegen een stek beworteld is?


Groeten, Koen
zaterdag 16 december 2006 - 12:27
Angelo

Angelo

ik denk wel dat ze stilaan worteltjes aant gooien zijn hoor, maar ik denk toch dat je ze beter laat zitten tot de lente, en dan zal je zien dat ze gewoon beginnen te groeien!

succes
zaterdag 16 december 2006 - 19:23
Rodger

Rodger

Ja zeker wachten tot in de lente om te verplanten .
rodger
zaterdag 16 december 2006 - 20:10
Rodger

Rodger

CITAAT:
">#666666;'>
Lavendel kan je veel beter stekken dan zaaien,je hebt ook veel vlugger een mooie plant van

ja dat kan je doen,als je al lavendel hebt staan hé,maar ik moet hier van nul beginnen dus dacht ik aan zaaien....

Als èchte liefhebber koop je een plantje ,neem je er een aantal stekken van en zonder dat je het beseft heb je er op korte tijd een gans "veld" van.
Alé zo doe ik het meestal als ik op mooie planten "val".
groetjes
rodger
zaterdag 16 december 2006 - 20:15
cetinel

Cetinel

plet je al die mooie planten dan niet met je gewicht als ge daarop valt
zit wat in natuurlijk,in wat je daar zegt....ik dacht dat lavendel wel makkelijk te zaaien valt.
zaterdag 16 december 2006 - 21:17
Rodger

Rodger

Cetinel,ik wens je véél succes met je lavendelzaai .
zaterdag 16 december 2006 - 22:13
cetinel

Cetinel

wie zegt er dat ik zaai????
mischien ben ik wel van gedacht veranderd en ga plantjes kopen en vermeerderen

ah als ik tips of ideeen krijg hier,dan zal ik daar wel rekening mee houden hoor
mischien bij mijn buurvrouw eens ongevraagd de struiken gaan "snoeien"
zaterdag 16 december 2006 - 22:50
jufnaatje

Jufnaatje

Ik up maar eens een oude topic, omdat deze het beste aansluit bij mijn vraag.

Ik wil graag zaden nemen van mijn 2 lavendels. Maar ik heb geen idee waar die zitten en hoe die eruit zien. Heeft er iemand heel duidelijke aanwijzingen (misschen zelfs fotos) voor me?

Thanks alvast!

dinsdag 21 juli 2009 - 13:38
Jonna

Jonna

De zaadjes vormen zich waar de bloemetjes hebben gezeten. De zaadjes zijn erg klein. Het beste kun je de uitgebloeide stengels af en toe kontroleren of er al rijpe zaadjes in zitten. Je knipt dan voorzichtig een stengel af en schudt hem uit boven bijv. een wit papiertje. Zitten er zaadjes in, dan kun je nog meer stengels afknippen.
Ik neem aan dat je het over Lavandula angustifolia hebt, zoniet, laat het dan even weten, want bij een andere soort, zou een andere manier van zaad verzamelen nodig kunnen zijn.
donderdag 23 juli 2009 - 11:48
baloe

Baloe

Heb er dit seizoen gezaaid. Zaad gekocht van de brico garden,...
De eerste 60 plantjes staan nu in de border. Volgend seizoen zaai en stek ik nog wat verder, want heb nog zo'n 100 plantjes van doen.
dinsdag 28 juli 2009 - 12:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon