menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rode aalbes stekken gezocht

Ga naar meest recente reactie

an

An

zoek een stek van een rode aalbes die lekker van smaak(niet te zuur) is en een goede op brengst heeft,en toch wel recidant is tegen ziektes.
want ik wil hem in pot zetten.
alvast bedankt
gr an
woensdag 9 februari 2011 - 14:32
Rita1960

Rita1960

An,

google eens op "Jonkheer van Tets".. als je dit wat lijkt kun je van mij in het najaar een aflegger krijgen.

Hoe die het echter in een pot doen?? dat weet ik niet

groetjes,

Rita
woensdag 9 februari 2011 - 19:33
an

An

Hoi Rita ik heb even gegoogelt en ik zou wel een stek willen hebben als het kan ,hij is goed in pot te houden staat op googel.
al vast bedankt ik zal je een pbtje sturen
gr. an
woensdag 9 februari 2011 - 20:19
Rita1960

Rita1960

dan ga ik in het voorjaar een stek voor je afleggen..

groetjes,

Rita
woensdag 9 februari 2011 - 20:56
an

An

OKe dank je wel Rita dan hoor ik het wel van je,
gr an
woensdag 9 februari 2011 - 21:09
guy_fruit

Guy_fruit

Ga bij enkele kennissen op bezoek die fruitstruiken hebben staan. Je kan ook eens op bezoek gaan bij volkstuintjes...

Vraag of ze enkele jonge (lange) twijgen kunnen missen van hun rode- en witte trosbessen.
Maak er direct stekken van ca 25 cm lang van en zet die thuis in de tuingrond. Dergelijke stekken wortelen gemakkelijk.

Tip:
http://fruitabc.blogspot.com/2011/01/winterstekken-van-trosbessen.html
Guy
donderdag 10 februari 2011 - 08:37
an

An

Hoi Rita en Guy,
ik heb vorig jaar een uitloper gehad van mijn over buren volgens mij is dat deze ben vergeten een naam er bij te zetten ,de naam van de aalbes weet ik niet het is wel een rode hij loopt net uit ik dacht dat ie het niet meer zou doen.[afbeelding verwijderd niet-https]
en deze had ik vorig jaar in water gezet van de zomer, en later geplant ,met wortels
maar die lijkt wel dood....................
[afbeelding verwijderd niet-https]
weet ook niet wat voor soort het is,
hoop datze aanslaan en of die ene die iets groen laat zien(die uitloper van de moeder plant of dat wel een aalbes is dacht het wel)
graag advies,

ik probeer bij de over buren nog wel een stek te krijgen en dan gelijk in de aarde te zetten zoals Guy zei,
gr an
donderdag 10 februari 2011 - 17:00
an

An

wie kan mij antwoorden geven op deze vragen.
gr an
zaterdag 12 februari 2011 - 17:13
an

An

doet de onderste het nog?
maandag 14 februari 2011 - 20:20
an

An

is er nou niemand die kan zien wat ik nou met de onderste aan moet.
ik heb die gene waarvan ik vorig jaar die stekken heb gehad gevraagt om een nieuwe stek krijg misschien wel een hele plant van hem hij zei ik koop wel een plant voor je mij benieuwen.vind het zo lief want zelf stekken er af halen kan ie niet meer want hij had hem kort gesnoeit zei hij.
gr an
dinsdag 15 februari 2011 - 12:59
an

An

ja heb ik even niet aan gedacht ik buig ze meestal om en als ze afbreken zijn ze dood,
doe ik morgen wel even met dag licht.
dinsdag 15 februari 2011 - 18:12
an

An

heb de krab test gedaan Lieke ze doen het alle bei nog mij benieuwen,
zal wel niet veel zijn of niks maar ze kunnen er dit jaar weer tegen aan,
ben blij datze het allebei doen,
gr an
dinsdag 22 februari 2011 - 11:32
an

An

heb aan mijn aalbes die onderste grote stek een stuk of 7 kleine trosjes hangen super
had ik nooit zo snel verwacht,
zaterdag 2 april 2011 - 20:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon