menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Halfschaduw planten

Ga naar meest recente reactie

beginnendtuinier

Beginnendtuinier

hallo
Ik heb opzoek naar planten voor op een stukje grond dat in de schaduw staat want er staan hoge platen rond maar er komt wel een BEETJE gefilterd licht (niet veel).
het is een stukje dat achteraan sterk naar benden held maar het gat wel om het te beplanten dus dan zou ik voor achteraan groteplanten moeten hebben +-2m en moest iemand zo een plant kennen met bloemetjes ik weet niet of dat te vinden is
En dan ervoor zouden er ook nog plantjes moeten komen maar de hoogte maakt niet veel uit en het liefste ook met bloemetjes (let op er is echt niet veel zon)
Hetis wel moeilijk om zo'n plantejes te vinden denk ik maar misschien met jullie deskundige hulp dat ik eruit graak
Avast bedankt
Goeten Damy
donderdag 19 juli 2007 - 18:09
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

Tegen onze voorgevel aan staan japanse anemonen, die nu beginnen te bloeien.
Die worden tot een kleine 2 m. hoog.
Vermits ons huis t.o.v. onze garage meer naar achteren staat, krijgt dat stuk voortuin enkel de late namiddagzon.
Ze bestaan van wit over lichtroze naar donkerder roze.
Zeer gemakkelijke vaste plant.
Moest je ze zetten, koop er niet te veel, ze breiden goed uit.
groeten
Hilda

p.s.
Indien je er enkele wil en het niet te ver vindt, mag je er in het voorjaar komen halen.
donderdag 19 juli 2007 - 19:03
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

a oké das boeg alvast bedankt
donderdag 19 juli 2007 - 19:04
minouke

Minouke

damy , ik heb gisteren een heel mooie grote gezien dat normaal aan een bosrand groeit , een kitaibelia vitifolia; dan een kirengeshoma, de herfstanemonen ook altijd mooi , de keria japonica staat hier in tamelijk zware schaduw alleen 'savonds een beetje zon, Rhodendendron, hortensia,hosta, varens,sommige geraniums,digitalis, aconitum, bergenia, cimicifuga,lamium,skimmia maar let op want droge schaduw (onder de bomen)daar groeit bij mij alleen maar hosta's, varens, pulmonaria.
Die kunnen blijkbaar beter tegen de droogte alhoewel de hosta bekend is voor vochtige grond
donderdag 19 juli 2007 - 19:05
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

oké bedankt hiermee heb ik meer dan genoeg
hartelijk bedankt
donderdag 19 juli 2007 - 19:06
Larreke

Larreke

Hoi hoi,

Ik heb ook zo'n plaatsje. Daar komt enkel de heel vroege ochtend zon. Ik heb er een hibiscus staan wel pas van in dit voorjaar, die doet het daar heel goed! Heb er ook eentje die meer zon krijgt, maar die is niet zo mooi... Ook goed voor in de schaduw dus hé...

Groetjes,

Veel succes met kiezen.

Larreke
vrijdag 20 juli 2007 - 10:00
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

a en die doed het goed in de schaduw? dat wist ik nie toch bedankt
groeten Damy
vrijdag 20 juli 2007 - 10:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon