menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Anemonella

varen

Varen

Met die verzengende hitte van de laatste dagen dreigen in onze tuin nogal wat planten in zwijm te vallen. Wie ook plotseling er helemaal verdord bijstaat is Anemonella thalictroides. Ik had het plantje op een voorjaarsmarkt aangekocht en het was heel de lente een bijzondere mooie verschijning.
Nu heb ik wel ergens gelezen dat Anemonella ten ruste gaat op het einde van de zomer, maar ons exemplaar is er dan wel erg vroeg bij. Of wie weet, heeft het met die helse temperaturen het loodje erbij neergelegd.
We zijn dus helemaal in het ongewisse, is er soms iemand die ervaring heeft met dit knappe ding?

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 4 juli 2006 - 21:16
Plantadvies

Plantadvies

Anemonella thalictroides houdt van een humeuze vochthoudende grond. Bij aanhoudend droog weer, dien je wat vaker water te geven en wat humus toe te voegen.

Plantadvies.
woensdag 5 juli 2006 - 19:30
Fabrice

Fabrice

Heb de Anemonella thalictroides ondertussen zo'n 4 jaar staan en ieder jaar sterft hij af in het begin van de zomer. Daarnet even gaan kijken en ja, hij is helemaal verdwenen. Staat bij mij onder een grootbladige hosta, waardoor het niet echt opvalt.
grt
woensdag 5 juli 2006 - 19:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon