menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blauwe regen

Ga naar meest recente reactie

kev

Kev

zoals reeds hierboven gevraagd , hoe begin ik hier aan
hen juist clematis stekjes genomen ( werkt dit hetzelfde ) ??


thanks
zaterdag 12 mei 2007 - 22:55
Spuddy

Spuddy

Stekken kan ook door de liefhebber gebeuren. De stekperiode is mei-juni. Men neemt stek van jong hout. Stekken kan in speciale stekgrond of in een mengsel van 2 delen turf en 1 deel zand, onderaan de stek verwonden, licht vochtig houden. Stekken nemen van planten die in de serre geforceerd zijn zou een hoger slagingspercentage opleveren.

De blauweregen is een bijzondere klimplant. Men moet wel wat geduld aan de dag leggen om de eerste jaren de plant goed te verzorgen en te leiden zonder veel bloei. Daarna worden we echter jaarlijks overvloedig beloond met een overweldigende bloemenpracht! De moeite waard om te proberen. Blauwe regen is echt een prachtklimmer met veel mogelijkheden!

bron: tuinclub.be
zondag 13 mei 2007 - 02:05
beertje

Beertje

Hallo,
ik heb mij vorige week ook een blauweregen plant gekocht en is al volledig aan het kapot gaan.de blaadjes krullen naar binnen en zijn gans verdroogd.
beertje
zondag 13 mei 2007 - 03:51
Spuddy

Spuddy

Hallo,
ik heb mij vorige week ook een blauweregen plant gekocht en is al volledig aan het kapot gaan.de blaadjes krullen naar binnen en zijn gans verdroogd.
beertje


Beertje mms heb je de blauwe regen te dicht bij een muur geplant. Hou er rekening mee dat muren heel wat vocht opzuigen en plant minstens 30cm van de muur.
zondag 13 mei 2007 - 04:41
Esem

Esem

kev.
Blauwe regen stekken zal je wel lukken maar ze in bloem krijgen zal wat anders zijn.
De meeste stekken zullen mooit tot bloeien komen,de blauwe regen die je aankoopt zijn (zouden het moeten zijn) geënte exemplaren.
Maar ze durven ook zaailingen en of stekken aanbieden.
Maar je kan alltijd proberen.
Je kan ze ook zaaien.
Gr Esem,
zondag 13 mei 2007 - 06:01
beertje

Beertje

Spuddy,
ik heb mijn blauwe regen wat verder van de muur geplant,hopelijk bekomt hij nu.
alvast bedankt voor de reactie.
Mvg beertje
maandag 14 mei 2007 - 01:43
agnesv

Agnesv

zoals reeds hierboven gevraagd , hoe begin ik hier aan
hen juist clematis stekjes genomen ( werkt dit hetzelfde ) ??


thanks
als het mogelijk is kunt je best een tak die nog aan de plant is afleggen in de herfst zijn daar worteltjes aan en dan ben je zeker dat je bloem krijgt
groetjes Agnes

http://blog.seniorennet.be/tuindenhorst/
maandag 14 mei 2007 - 23:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon