menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dipladenia

artdeco

Artdeco

Hallo, hier zijn we weer ! Hopeloos ( hoopvol ) bezig om onze dipladenia te redden .

Staat nu buiten , verplant en met voldoende water , krijgt wel nieuwe bladeren die er gekromd en vervormd uitzien.
De oude bladeren - met bruine randen en vlekken - zijn er bijna allemaal afgevallen.
Zag nu pas , in groepjes , kleine gele spinnetjes of zoiets . Is dat misschien de reden waarom hij het helemaal niet goed doet ?

Groetjes , Vera
dinsdag 24 april 2007 - 20:10
Bowie

Bowie

Die piepkleine gele spinnetjes heb ik hier ook al een paar keer gezien op de planten. Ik probeer die er toch volledig af te halen.
dinsdag 24 april 2007 - 20:33
tuinbouwerke

Tuinbouwerke

Ik denk dat dit spint is die op uw planten zit.
Hieronder vind u een artikel die ik gevonden heb op insternet om deze te bestrijden

"Al meer dan 50 jaar wordt het aftreksel van de pyretrumbloem, en Afrikaanse margerietachtige, gebruikt als plantaardig bestrijdingsmiddel tegen allerlei schadelijke insecten. De bloemen worden geteeld en wanneer ze in bloei komen worden de bloemhoofdjes afgemaaid. Daarna maakt men dat het extract. Het grote voordeel is de snelle biologische afbreekbaarheid. Er wordt dus geen schade berokkend aan mens of natuur en is bovendien absoluut veilig voor bijen.
Het effectief bestrijden van bladluizen, trips, witte vlieg, rupsen, kevers en wantsen op groente-, fruit- en siergewassen is mogelijk. Het te behandelen gewas moet van alle kanten goed bespoten worden, vooral de onderkant van het blad. Het is aan te bevelen s’avonds te behandelen, want overdag droogt de vloeistof veel vlugger op. En als de vloeistof is opgedroogd, zijn de werkzame stoffen afgebroken en uitgewerkt. De bespuiting zonodig na een week herhalen.
Belangrijk: Wacht na de behandeling van fruit en groenten minstens 2 dagen met oogsten. Op die manier ben je zeker dat alle actieve bestanddelen zijn afgebroken "
gevonden op http://www.in.be/nl/redactie/groen/tuin/rd_groen2.html

gr Jeroen
woensdag 25 april 2007 - 02:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon