menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wingerd

Ga naar meest recente reactie

limau

Limau

Mijn zoon heeft een huis gekocht waar de wingerd volledig zijn gang is kunnen gaan. Er is een poortje waarvan de zijkanten bedekt zijn met wel 20cm takken van de wingerd. Ook de muur is bedekt met 20 cm takken. Kan ik deze takken reduceren tot bv. 5 cm en schiet hij dan nog terug uit?
zondag 25 oktober 2015 - 05:12
deHaan

DeHaan

Is het wingerd of klimop?
zondag 25 oktober 2015 - 08:24
Louisa S

Louisa S

Limau , ik heb ook Wingerd staan en alles wat teveel is trek ik los en snoei het weg.

Geen enkel probleem , het groeit in volle tempo elk jaar terug bij .........

Groetjes Louisa.
zondag 25 oktober 2015 - 10:34
aronv

Aronv

Hij bedoelt volgens mij dat de laag te dik is en dat het daarom de ruimte kleiner maakt.
Als je de laag zo veel dunner maakt heb je ook kans een vertakte sliert te snoeien die elders een bruine plek geeft.
Daar is Limau bang voor denk ik.
zondag 25 oktober 2015 - 12:47
limau

Limau

Het is inderdaad zoals Aronv zegt. Ze vinden de wingerd mooi en willen hem niet weg en als ik er aan begin te prutsen en er ontstaan kale plekken zou ik dat ook zonde vinden. Maar volgens Louisa is het een goede groeier en zal ik in samenspraak met de zoon eens een poging wagen om alles een beetje te fatsoeneren.
maandag 26 oktober 2015 - 05:36
limau

Limau

Het is inderdaad zoals Aronv zegt. Ze vinden de wingerd mooi en willen hem niet weg en als ik er aan begin te prutsen en er ontstaan kale plekken zou ik dat ook zonde vinden. Maar volgens Louisa is het een goede groeier en zal ik in samenspraak met de zoon eens een poging wagen om alles een beetje te fatsoeneren.
maandag 26 oktober 2015 - 05:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon