menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Miscanthus Sinensis bloeit niet.

Ga naar meest recente reactie

sivle

Sivle

Hallo,

Mijn Miscanthus sinensis bloeit bijna nooit, mijn moeder haar miscanthus bloeit alle jaren prachtig vanaf augustus. Ik heb er drie staan, ik heb ze nu tien jaar en hebben slechts 2 keer gebloeit. Weet iemand hoe dat komt?

Vriendelijke groeten.
zaterdag 21 september 2013 - 21:52
minouke

Minouke

Er zijn verschillende soorten Miscanthussen en sommige daarvan bloeien erg moeilijk andere zoals 'Gracilimus' bloeien dan iets gemakkelijker.


grtjes
Chantal
zondag 22 september 2013 - 08:36
Tuinprins

Tuinprins

Er zijn enkele Miscanthus sinensis soorten die alleen bloeien als de zomer zeer warm was en dan vaak zeer laat (oktober).

Ikzelf heb Miscanthus sinensis Ferner Osten staan en die bloeit ieder jaar betrouwbaar (vanaf augustus).


Gegroet, de tuinprins
zondag 22 september 2013 - 08:45
sivle

Sivle

Bedankt voor de reactie's

Ik zie dat er meer dan één variëteit bestaat in de Sinensis groep, waarschijnlijk ligt het dan daar aan. Ik ga ze vervangen door Miscanthus sinensis Ferner Osten . Bedankt voor de tip. Nog even dit, hoe diep snoeien jullie terug en wanneer, in het voorjaar?
Groene groetjes
zondag 22 september 2013 - 21:05
minouke

Minouke

Mag bijna tot de grond gesnoeid worden, 10 tot 20cm.
Wordt erg vroeg in het jaar gesnoeid voor het nieuwe groen begint te groeien, meestal in maart.
zondag 22 september 2013 - 22:31
sivle

Sivle

Ik snoei ook in maart, maar bij mij zal het terugsnoeien eerder op 40 cm zijn.
maandag 23 september 2013 - 21:45
minouke

Minouke

de hoogte is niet van zo groot belang, 't is gewoon niet mooi die droge stengels te zien in het nieuw groen.
dinsdag 24 september 2013 - 16:15
sivle

Sivle

Dat is zo, het ziet er inderdaad netter uit als het korter geknipt is.
Ik vind het gewoon makkelijker om hoger te knippen.
dinsdag 24 september 2013 - 21:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon